اخباراخبار ویژه

وزیر نفت و معاون او در امور پتروشیمی تحریم شدند

بسپار/ ایران پلیمر وزارت خزانه داری آمریکا بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران را تحریم کرد.

 وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته، چند شخص و نهاد ایرانی را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد که در میان آنها بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و مسعود کرباسیان، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، نیز دیده می‌شود.

همچنین آمریکا وزارت نفت ایران، شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت‌کش ایران را به لیست تحریمی خود  اضافه کرد.

شرکت‌های تابعه وزارت نفت ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت خطوط لوله و ارتباطات نفتی ایران، شرکت ملی مهندسی و ساخت نفت ایران، شرکت پالایش نفت آبادان، شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی از شرکت‌هایی هستند که تحریم شده‌اند.

علاوه بر بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و مسعود کرباسیان مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، نصرالله سردشتی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، علیرضا صادق آبادی، مدیر عامل پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، بهزاد محمدی، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و  علی اکبر پورابراهیم، مدیر عامل شرکت نیکو نیز در لیست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفتند. (ایلنا)

وزیر نفت در واکنش به اقدام امریکا در اعمال تحریم علیه وی و سازمان های مرتبط با صنعت نفت ایران گفت: تحریم من و همکارانم واکنش منفعلانه به شکست سیاست واشنگتن برای به صفر رساندن صادرات نفت است.

بیژن زنگنه در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه او و سازمان‌های مرتبط با وزارت نفت نوشت:

تحریم من و همکارانم واکنش منفعلانه به شکست سیاست واشنگتن برای به صفر رساندن صادرات نفت است. دوران یکجانبه‌گرایی در جهان به پایان رسیده است. صنعت نفت ایران از پا نخواهد نشست. هیچ دارایی هم در خارج از ایران ندارم که شامل تحریم شود. جان و مال و آبرویم فدای ایران.

وزارت خزانه‌داری آمریکا این افراد را به موجب فرمان اجرایی شماره ۱۳۲۲۴ تحت تحریم قرار داد. این فرمان اجرایی در سال ۲۰۰۱ صادر شده و به دولت آمریکا اجازه می‌دهد اشخاص و نهادهایی را که مطابق ادعای واشنگتن، در «تأمین مالی تروریسم» نقش دارند تحت تحریم قرار دهد. وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه دیشب گفته این سه نهاد ایرانی با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتباط دارند. (مهر)

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا