اخبار

وزیر نیرو خبر داد: اجرای ۱۱ سد لاستیکی در کشور برای حفظ محیط زیست

بسپار/ ایران پلیمر وزیر نیرو از اجرای ۱۱ سد لاستیکی در جهت حفظ محیط زیست بویژه در استان‌های شمالی کشور خبر داد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح سد گالشکلام که چهارمین سد لاستیکی استان گیلان است، اظهار داشت: سد لاسیتکی همان سد سبز است، یعنی سدی که فقط برکت و منفعت دارد و از آثار آن، مردم و محیط‌زیست بهره‌مند شده و با هزینه کم و تخریب ناچیز استفاده‌های فراوانی دارد.
وزیر نیرو ادامه داد: این سد با استفاده از جریان پایه رودخانه، علاوه بر اینکه از بروز سیلاب‌ها جلوگیری و آب شیرین و شور را از هم تفکیک می‌کند، با ایجاد فرصت‌های شغلی، دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اطراف خود را با آب مطمئن و تنظیم شده آبیاری کرده و سازه آن برای پرورش ماهی و میگو مفید است.
وی گفت: امیدواریم هر ۱۱ پروژه سد لاستیکی که در دست اجراست هر چه زودتر به بهره برداری برسد و در زمان معقولی مشکل تامین آب مطمئن برای حفظ سرسبزی استان‌های شمالی را به نتیجه برسانیم.
اردکانیان اظهار داشت: علاوه بر اینکه حجم قابل توجهی از آب را در این استان به دلیل نبود مخزن مورد نیاز،  از دست می‌دهیم نیازهای آب این استان را از مناطق دوردست و جلوی چشم استان هایی که بارش به مراتب کمتر از گیلان دارند عبور می‌دهیم تا حقابه‌های این منطقه تامین شود.
وزیر نیرو گفت: امید است با همکاری نزدیک نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، بتوانبم هر چه زودتر طرح‌هایی نطیر این را به بهره‌برداری برسانیم.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا