اخبار

ولیعهد عربستان سعودی طرح ملی “زنجیره تامین جهانی” را اعلام کرد

بسپار/ایران پلیمر شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، روز یکشنبه ۲۳ اکتبر، از شروع به کار «ابتکار ملی برای زنجیره تامین جهانی» خبر داد و گفت که هدف از آن تقویت جایگاه ریاض به عنوان یک مرکز و حلقه ارتباطی مهم در زنجیره‌های جهانی است. او همچنین گفت که یکی دیگر از اهداف این طرح ایجاد درآمد ۴۰ میلیارد ریالی برای کشور ظرف دو سال است.

ایندیپندنت به نقل از رویترز نوشت: این ابتکار همچنین با هدف جذب سرمایه‌گذاری در زنجیره تامین کالاها به عربستان سعودی و از این کشور است و قصد دارد با جمع‌آوری سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریال سعودی (بیش از ۱۰ و نیم میلیارد دلار) آغاز به کار ‌کند.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی بدون ذکر جزئیات گزارش داد که در این مسیر، محمد بن سلمان حدود ۱۰ میلیارد ریال را به عنوان مشوق برای سرمایه‌گذاران به زنجیره تامین جهانی اختصاص می دهد.

عربستان سعودی سال گذشته اعلام کرد که تا پایان دهه جاری، بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در زیرساخت‌ها، از جمله فرودگاه‌ها و بنادر سرمایه‌گذاری می‌کند تا به یک قطب حمل‌ونقل و راهبردی تحت یک طرح تنوع اقتصادی تبدیل شود.

طبق بیانیه‌ای که در خبرگزاری دولتی عربستان سعودی منتشر شده و به اصلاحات قانونی نیز اشاره می‌کند، ابتکار چرخه تامین کالا همچنین شامل برخی مناطق اقتصادی ویژه نیز می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «ابتکار جهانی انعطاف‌پذیری زنجیره تامین، منابع، زیرساخت‌ها و موقعیت عربستان سعودی را برای ایجاد انعطاف بیشتر در اقتصادها و شرکت‌ها در سراسر اروپا، آمریکا و آسیا به کار می‌گیرد و در عین حال به ارتقاء موقعیت عربستان سعودی در اقتصاد جهان کمک می‌کند.»

این بیانیه با اشاره به پروژه های تولید هیدروژن آبی و سبز در این کشور که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، گفت: «عربستان سعودی همچنین دسترسی به نفت، گاز، برق، انرژی‌های تجدیدپذیر و منابع انسانی را با هزینه‌های رقابتی ارائه می‌دهد.

برنامه چشم انداز ۲۰۳۰ محمد بن سلمان، با هدف مدرن‌سازی عربستان سعودی و کاهش اتکای اقتصاد آن به درآمدهای نفتی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا