اخبار

پارک صنعتي در سايپاکاشان احداث مي شود

معاون مالي و اقتصادي گروه خودروسازي سايپا دلايل ورود با تأخير سايپاکاشان به فرابورس را اعلام کرد.
بسپار به گزارش خبرگزاري موج می نویسد، حسن اميري، با بيان اين مطلب گفت: با توجه به برنامه اي که براي ورود سايپاکاشان به فرابورس تعريف شد لازم بود سهام عام تبديل به قرارداد بلند مدت شود، تهيه گزارش حسابرسي و کارشناسي از ديگر فرآيند هايي بود که موجب زمان بر شدن اين اقدام شد.
وي ادامه داد: در حال حاضر تمام اين فرآيندها طي شده و با توجه به اينکه پارامترهاي مختلفي در زمان عرضه اين سهام بر فضاي کلي بازار تاثير گذار است و لازم بود تا سايپا سهام شرکت سايپاکاشان با قيمتي مناسب به بازار عرضه شود. موارد مذکور دليل طولاني شدن فرآيندهاي عرضه به فرابورس است.
اميري در خصوص واگذاري بلوکي سهام سايپا نيز متذکر شد: مذاکرات صورت گرفته براي واگذاري بلوکي سهام سايپاکاشان متفاوت بوده و سايپا معتقد است چنانچه وارد فرابورس شود عرضه بلوکي سهام نيز مي تواند مطرح گردد. به همين منظور کميته واگذاري در سايپا شکل گرفته است و براي شرکت هايي که وارد بورس مي شود حتماً بحث بلوکي شدن را به عنوان مذاکرات در نظر دارد.
در ادامه نشست خبري با موضوع عرضه سهام سايپاکاشان در فرابورس، ناصر آقامحمدي مديرعامل سايپاکاشان، اظهار داشت: سرانه توليد در اين شرکت با مقياس هاي جهاني مطابقت دارد و کيفيت در محصولات سايپاکاشان مرهون استفاده از روش هاي مديريتي و کيفي جهاني مي باشد که در خطوط اين شرکت به کار گرفته شده است.
وي با اشاره به اينکه دو خودرو تيبا و سايپا111 محصولات اصلي اين شرکت است، افزود: در سال 1389، 34هزار دستگاه خودرو تيبا در سايپاکاشان توليد شد، به لحاظ کيفي، تيبا در گريد B+ قرار مي گيرد و بيشترين رضايت مشتريان از محصولات سايپا از محصول سايپا111 است.
مديرعامل سايپاکاشان با اشاره به فاز توسعه اين کارخانه اضافه کرد: علاوه بر برنامه هايي که براي افزايش توليد محصولات تدوين شده است، سايپاکاشان سعي در کاهش برنامه هاي لجستيک دارد. به همين منظور پارک صنعتي در سايپاکاشان به بهره برداري خواهد رسيد تا توليدکنندگان از معافيت هاي صنعتي بهره مند شوند و با انجام اين برنامه ها، سايپاکاشان و در مجموع اين منطقه به قطب خودروسازي تبديل خواهد شد.
آقامحمدي ادامه داد: سايپاکاشان براي گسترش بازارهاي هدف تلاش مي کند و در حال حاضر مهمترين بازارهاي خارج از مرزهاي ايران را سوريه، عراق، سودان و ونزوئلا تشکيل مي دهد و بيشترين صادرات به اين کشورها صورت مي گيرد. البته خودروي “تيبا” در عراق، سوريه، اوکراين و روسيه با استقبال خوبي رو به رو شده است.
يادآور مي شود: سايپاکاشان با سرمايه چهار هزار و 500ميليارد ريالي در اديبهشت ماه سال 1389 به بهره برداري رسيد و در اين کارخانه سه هزار نفر نيروي با تجربه و آموزش ديده مشغول به کار هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا