اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پارکینگ هایی که با پلاستیک های بازیافتی آسفالت می شوند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر انجمن صنعت پلاستیک (Plastics) با همکاری شرکت LyondellBasell پارکینگ مرکز فناوری این شرکت را با استفاده از 71 هزار کیسه ی پلاستیکی بازیافتی پوشش دادند. مساحت این پارکینگ 2412 مترمربع بوده و در شهر Ohio قرار دارد.
این اولین پروژه ی صنعتی تعریف شده در راستای طرح آسفالت با فیلم های پلاستیکی (Film Asphalt Project) است. در این پروژه حدود دو تن از فیلم های پلی اتیلن بازیافتی در آسفالت داغ به کار رفت. اگر این پروژه ی تحقیقاتی موفق عمل کند، می توان پارکینگ های بعدی را با استفاده از حدود 9 هزار کیلو گرم پلی اتیلن بازیافت شده و یا 1.5 میلیون کیسه ی پلاستیکی فرش کرد.
Tony Radoszewski، رنیس Plastics، بیان می کند، LyondellBasell یکی از اعضای پر افتخار Plastics است و ما این فرصت را داریم تا در این نوآوری با آن ها همراه باشیم. این نوآوری در زمینه ی بازیافت و پایداری نه تنها در آمریکا بلکه مربوط به کل جهان است. در این پروژه ی منحصربه فرد، گروه LyondellBasell نشان می دهند که چگونه همه ی پلاستیک ها را می توان در ظرفیت های بزرگتری به کار برد.
در اوایل ژوئن، PLASTICS اتمام پروژه ی فرمولاسیون جدید آسفالت با استفاده از فرایند خشک را اعلام کرد. در این پروژه پلی اتیلن بازیافت شده به عنوان افزودنی جامد به آسفالت در حال اختلاط اضافه می شود. این فرمولاسیون بسیاری از ویژگی های مثبت آسفالت اصلاح شده با پلیمر شامل طول عمر بیسشتر و قیمت پایین تر را دارد.
مرکز فناوری سین سیناتی یکی از مراکز فناوری بسیار پیشرفته است و مساحتی بالغ بر 24154 متر مربع دارد. این مرکز به مراجعان خود کمک می کند تا با استفاده از مواد پلیمری مورد نیاز برای محصولاتشان، اهداف و تجارت خود را توسعه دهند. شرکت LyondellBasell برای انجام این پروژه با Colas Solutions، مرکز ملی فناوری آسفالت (NCAT) و Barret Paving Materials همکاری کرد.
Colas Solutions یکی از مراکز فنی در آمریکاست که بخشی از گروه Colas به شمار می رود. این شرکت یکی از بزرگترین مشاوران در زمینه ی ساخت و ساز و تعمیرات به شمار می رود. ورود Colas Solutions با تجربه ی زیادی که در فرمولاسیون و تولید مخلوط آسفالت اصلاح شده با PE بازیافت شده دارد فرصت اضافه شدن NCAT را به این طرح ایجاد کرد. Colas PE بازیافت شده را از شرکت شناخته شده ی Domino Plastic تامین کرد و پس از انجام مراحل آزمون فرمولاسیون حاوی آسفالت و PE بازیافت شده، کار اعمال آسفالت را با همکاری شرکت Barratt Paving انجام داد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا