اخبار

پارک چسب، رنگ و رزین در هرمزگان کلنگ‌زنی می شود

بسپار/ ایران پلیمر  استاندار هرمزگان گفت: مقدمات احداث پارک چسب، رنگ و رزین در استان فراهم شده است که در سفر رئیس جمهور به استان کلنگ‌زنی خواهد شد، ضمن اینکه بر مبنای مواد خام خروجی از استان همچون سیلیس پروژه‌ی شهر شیشه را تعریف کردیم که عملیات ۴ واحد از آن آغاز شده است.

مهدی دوستی در نشست با سفرای منتخب جمهوری اسلامی ایران در کشورهای بلغارستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، کنیا و جمعی از مدیران وزارت امور خارجه، اظهار کرد: از ابتدای آغاز به کار در هرمزگان خیلی روی منابع دولتی حساب باز نکردیم و بر همین اساس تمام تمرکز خود را بر روی بهبود محیط و جذب سرمایه‌گذاران معطوف کردیم که نمونه واضح آن، کیف سرمایه‌گذاری است که طی آن تمام مجوزهای لازم برای آغاز یک طرح سرمایه‌گذاری اخذ شده است و متقاضی تنها لازم است با یک امضا کار خود را آغاز کند.

وی افزود: در پی تلاش‌ها و اقدامات انجام شده استان هرمزگان موفق شد رتبه اول سرمایه‌گذاری صنعتی در کشور را کسب کند و سال گذشته حدود ۱۶۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جذب شد که سال جاری از ابتدای فرودین تاکنون ۱۰۰ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری جدید داشته‌ایم‌.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، با اشاره به حرکت رو به جلوی هرمزگان در صنعت فولاد، ادامه داد: پیش از دولت کل ظرفیت تولید فولاد در هرمزگان حدود ۴.۵ میلیون تن بود اما از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۸ میلیون تن ظرفیت جدید ایجاد شده است که در صورت بهره‌برداری می‌تواند رتبه استان را از جایگاه سوم به جایگاه اول کشوری ارتقا دهد.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره‌های ارزش و تمرکز بر روی مواد خام خروجی از استان، افزود: مقدمات احداث پارک چسب، رنگ و رزین در استان فراهم شده است که در سفر رئیس جمهور به استان کلنگ‌زنی خواهد شد ضمن اینکه بر مبنای مواد خام خروجی از استان همچون سیلیس پروژه‌ی شهر شیشه را تعریف کردیم که عملیات ۴ واحد از آن آغاز شده است و با تمرکز روی زنجیره‌های ترکیبی نیز پروژه پارک شوینده‌ها را در دستور کار داریم.

دوستی با اشاره به رشد اقتصادی بیش از ۱۰ درصدی استان در زمستان ۱۴۰۱ و با تاکید بر لزوم تعریف پروژه‌هایی برای افزایش کارکرد بین‌المللی استان، گفت: پروژه شهر لجستیک در حجم قابل توجهی از اراضی برای استفاده و مشارکت کشورهای خارجی در حال آماده سازی است که در سفر رئیس جمهور عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های هرمزگان، اسکراپ است که در بندرعباس امکان اعطای مجوز به مجموعه ایزوایکو به دلیل مجاورت با آبشیرین‌کن‌ها وجود ندارد اما در بحث مدیریت یکپارچه سواحل، زون‌هایی برای اسکراپ در کشور دیده شده است و ما نیز تلاش خواهیم کرد در سواحل دریای عمان مجوز اسکراپ را برای هرمزگان بگیریم چرا که این امر ظرفیتی بی‌نظیر برای استان می‌تواند باشد.

دوستی با تاکید بر نقش دیپلماسی برای ورود تکنولوژی‌های نوین به کشور، خاطرنشان‌کرد: حاضریم بیش از سه میلیارد دلار ظرفیت زیرساختی کشتی‌سازی در هرمزگان را با کشورهای خارجی به اشتراک بگذاریم و بر اساس آن پروژه‌های مشترک تعریف کنیم، ضمن اینکه سفرای ایران در کشورهای خارجی می‌توانند به ما در ورود تکنولوژی کاهش مصرف برق آبشیرین‌کن‌ها و همچنین راه‌اندازی کشت با آب شور در استان هرمزگان کمک کنند.

در ادامه این نشست نیز سفیران جمهوری اسلامی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های اقتصادی انجام شده در استان هرمزگان آمادگی خود را برای جذب سرمایه گذار خارجی در این استان اعلام کردند.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا