اخباراخبار ویژه

واکنش دفتر توسعه صنایع پایین دستی به عدم رعایت کف عرضه پتروشیمی ها/ رعایت کف عرضه محصولات پتروشیمی ها در بورس کالا را پایش می کنیم

بسپار/ایران پلیمر دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی اعلام کرد که شرکت های پتروشیمی بر اساس تعهد خود اقدام به عرضه محصولات تولیدی در بورس کالا می کنند.

 به دنبال انتشار خبری (اشاره به خبر منتشر شده توسط انجمن ملی صنایع پلیمر)  مبنی بر رعایت نشدن کف عرضه محصولات تولیدی در نخستین  هفته مردادماه از سوی  چند شرکت پتروشیمی در بورس کالا، به منظور اطلاع رسانی صحیح و روشن شدن افکار عمومی، دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی توضیحاتی در این خصوص ارائه  کرد.

بر اساس تبصره 1 ماده 5 دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی به شماره 112586/60 مورخ 01/05/97 مقادیر کف عرضه محصولات پتروشیمی به صورت فصلی و با در نظر گرفتن عواملی مانند میزان تولید، ظرفیت، خوراک دریافتی شرکت های پتروشیمی و نیاز بازار، از سوی دفتر توسعه صنایع پایین دستی تعیین و ابلاغ می شود.

همچنین بر اساس تبصره 4 دستورالعمل مورد اشاره ، پایش رعایت کف عرضه محصولات پتروشیمی در بورس در بازه زمانی سه هفتگی و در هر گروه کالایی صورت می گیرد و در صورت رعایت نشدن کف عرضه ابلاغی جبران کسری عرضه ظرف مدت دو هفته لازم الاجراست. بنابراین موارد تخلف (به جز مواردی به دلایل فنی، تعمیرات، توقف تولید و قطع خوراک) به منظور انجام اقدامات قانونی و تعزیرات مربوط به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان معرفی می شوند.

شایان ذکر است تا زمانی که تقاضای محصولات پتروشیمی (سهمیه بهین یابی) به تفکیک گریدهای مصرفی نباشد امکان تعیین و پایش کف عرضه به تفکیک گریدهای محصول میسر نخواهد شد.

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا