اخبار

پتروشیمی جم به وزارت نفت واگذار می شود

بسپار/ ایران پلیمر مدیرعامل جدید شستا گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکلیف واگذاری پتروشیمی جم به وزارت نفت را با هدف کوچک سازی شستا و اجرای تفاهم نامه میان شستا با وزارت نفت مشخص کرد.

محمد رضوانی فر در حاشیه مراسم معارفه خود و تکریم مدیرعامل پیشین این سازمان در پاسخ به ایرنا درباره اجرای تفاهم نامه میان شستا با وزارت نفت اظهار داشت: شرکت پتروشیمی جم نیز همانند سایر پتروشیمی ها و در راستای اجرای تفاهم نامه مشترک، به وزارت نفت واگذار می شود.

وی افزود: تفاهم نامه میان شستا و وزارت نفت بسیار راهبردی و استراتژیک بوده که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری توافق های اولیه انجام شده است.
رضوانی فر ادامه داد: در شیوه قیمت گذاری و اتخاذ تصمیم های کلان و واگذاری دارایی ها برای اجرای این تفاهم نامه مباحثی پیش آمد که در حال بررسی آن هستیم.
به گزارش ایرنا، مرتضی لطفی مدیرعامل پیشین شستا در این آیین درباره ادغام پتروشیمی ها در هلدینگ خلیج فارس گفت: دراین زمینه تفاهم نامه ای با وزارت نفت امضا کردیم اما زنگنه وزیر نفت آن را اجرا نکرد.
شریعتمداری نیز در پاسخ به گفته های لطفی مدیرعامل پیشین شستا مبنی بر اینکه «بیژن زنگنه وزیر نفت مانع اجرای تفاهم نامه میان شستا با این وزارتخانه شده است» تصریح کرد: «برای مردم فرقی نمی کند که مدیران عامل شرکت ها چه کسانی باشند؛ بدون تردید آقای زنگنه زمانی که با عدم واگذاری پتروشیمی جم مواجه شده نتوانسته پایبند اجرای تفاهمنامه ای باشد که در آن شرکت های غیرسودده در فهرست واگذاری هستند و یک شرکت سوده از فهرست واگذاری خارج شده است.»
شریعتمداری ادامه داد: «چه حقی دارید که منابع مورد نیاز افراد بیمه شده را وارد شرکتی زیانده کنید با هدف در دست داشتن مدیریت؛ و در این مسیر، آن شرکت را از شرکت مادر اصلی خود جدا کرده و شرکت مادر را برای تامین مواد اولیه به خارج از کشور وابسته کنید؟»

** مدیر توانمند کم نداریم
رضوانی فر در پاسخ به پرسش ایرنا درباره اینکه آیا مدیر توانمند برای جایگزینی مدیران مستعفی نداریم، گفت: مدیر توانمند و با قابلیت به اندازه کافی داریم و تلاش می کنیم از افراد پاکدست در پست های مدیرینی بهره کافی ببریم.
وی به استفاده از توانمندی بانوان در پست های مدیریتی اشاره کرد و افزود: پارسال بیش از 84 درصد مدیران از افراد توانمند درون شرکت انتخاب شدند.

** کسی دنبال سهم خواهی نیست
مدیرعامل شستا درباره اخبار منتشر شده مبنی بر «سهم خواهی وزیران و نمایندگان مجلس از شستا» نیز گفت: گستردگی و تنوع حوزه فعالیت شستا بسیار زیاد است؛ «در مواقعی این گمان به وجود می آید که این گستردگی و تعدد مراجعات برای پیگیری مسایل به معنای سهم خواهی است که چنین نیست.»
رضوانی فر تصریح کرد: برخی مراجعه ها به دلیل پیگیری پروژه های استانی است اما از این پس، پروژه های ایجادی و توسعه ای را به نوعی تعریف خواهیم کرد که اگر فشاری برای اجرا وارد می شود با توجیه باشد.
وی تاکید کرد، در اجرای پروژه ها باید اثبات شود که در آن سرمایه گذاری با صرفه بوده و صلاح بیمه شدگان نیز لحاظ می شود.
به گزارش ایرنا، محمد رضوانی‌فر به‌ عنوان مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) جانشین مرتضی لطفی در این سمت شد. رضوانی‌فر پیش از این، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تی‌پی‌کو) یکی از هلدینگ‌های زیرمجموعه شستا بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا