اخبار

پتروشیمی جم تا پایان سال چه تولیداتی را در برنامه دارد؟

بسپار می نویسد، مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم از آغاز ساخت یک واحد جدید PDH در عسلویه با هدف تبدیل پروپان فازهای پارس جنوبی به پلی پروپیلن در عسلویه خبر داد و گفت: ظرفیت تولید اتیلن پتروشیمی جم 10 درصد افزایش می یابد.


حسین میرافضلی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم از افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید واحد اتیلن و افزایش 20 درصدی ظرفیت تولید پلی پروپیلن به عنوان دو برنامه راهبردی یاد کرد و افزود: علاوه بر این بهره‌برداری از فاز اول پروژه ABS/RUBBER تا پایان سال جاری و سپس بهره برداری کامل از این پروژه در نیمه اول سال 97 از دیگر برنامه های اولویت دار است.
این عضو هیئت مدیره پتروشیمی جم همچنین از آغاز عملیات اجرایی یک طرح جدید PDH با هدف تبدیل پروپان تولیدی فازهای پارس جنوبی به پروپیلن و سپس پلی پروپیلن در ادامه سال 96 خبر داد و یادآور شد: ایران به دلیل داشتن منابع عظیم پروپان دارای مزیت ویژه در تولید پروپیلن و زنجیر گسترده آن بوده و تقاضای جهانی به پلی پروپیلن و سایر مشتقات پروپیلن بیش از اتیلن است.
میرافضلی ارزان ترین روش تولید پروپیلن از طریق تکنولوژی PDH/PP عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی چین بر مزیت منابع عظیم ذغال سنگ خود تمرکز کرده و از گاز متان حاصل از آن بزرگترین مجتمع های پتروشیمی از جمله واحدهای GTL، GTPP و MTO برای تبدیل متانول به اتیلن و پروپیلن و سایر محصولات پتروشیمی و پلیمری استفاده می‌کند.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با بیان اینکه چین با استفاده از مزیت ذخایر ذغال سنگ قصد دارد به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی و پلیمری جهان تبدیل شود، بیان کرد: علاوه بر این آمریکا هم بر روی مزیت شیل اویل و شیل گس خود تمرکز کرده است.
وی از ذخایر عظیم گاز طبیعی و به ویژه ظرفیت بالای تولید پروپان به عنوان مزیت ایران برای توسعه صنایع پتروشیمی یاد کرد و افزود: صندوق‌های بازنشستگی هوشمندانه و با برنامه زمان بندی شده کوتاه مدت یا میان مدت، سرمایه های خود را از حوزه های کم بازده بیرون کشیده و در حوزه گسترده و متنوع پتروشیمی متمرکز کنند که توسعه صنعت پتروشیمی علاوه بر اشتغال، تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی دارای مزیت های متعدد دیگر اقتصادی برای کشور است.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا