اخبار

پتروشیمی در انتظار قیمت‌های جدید

بسپار می نویسد، بازار آزاد محصولات پلیمری پس از کاهش نسبی قیمت‌ها در هفته گذشته با افزایش نرخ رو به رو شد که نشان‌دهنده تغییر جهت نسبی بازار است.


به گزارش اقتصادنیوز، انتظار برای اعلام قیمت‌های پایه جدید‌، افزایش امیدواری‌ها نسبت به رشد قیمت‌ها در هفته پیش رو و همچنین بهبود آرام تقاضا را می‌توان از ویژگی‌های این بازار به شمار آورد.



در معاملات روز گذشته شاهد افزایش قیمت گریدهای 0035‌، EX5‌، 5110‌، 0075‌، 020‌، 0190‌، 2420‌، 2102‌، 2100‌، EX3 و 52518 بودیم هرچند که گریدهایی همچون F7000 پتروشیمی مهر‌، ABS150‌، 5030 و EPS انواع 200‌، 300 و 400 با کاهش قیمت رو به رو بودند. جریان غالب افزایشی در بازار را می‌توان روند عمومی داد و ستد و عرضه و تقاضا به شمار آورد هرچند که ابهامات قیمتی نسبت به دورنمای اعلام قیمت‌های پایه فاز روانی جدیدی را در بازار ایجاد کرده است.



به صورت دقیق‌تر باید این‌گونه استناد کرد که بازار محصولات پتروشیمی در روزهای اخیر شرایط نامتعادلی را سپری می‌کند هرچند نمی‌توان وضعیت بازار را حالت شکننده یا خطرناکی به شمار آورد هرچند انتظار داریم تا روند عمومی حرکت قیمت‌ها در تقابل عرضه و تقاضا در حرکت باشد ولی این همه ماجرا نیست.



در روزهای گذشته شاهد نوسان قیمت‌ها بودیم یعنی برخی گریدها افزایش نرخ و برخی دیگر کاهش قیمت پیدا کردند یعنی نظام عمومی عرضه و تقاضا در بازار بود که جهت‌گیری قیمت‌ها را تعیین کرد ولی در روز شنبه جریان غالب این بازار به سمت رشد قیمت‌ها سوق پیدا کرد که تا حدودی پتانسیل بازارسازی و یا ورود جو روانی به ساز و کار قیمت‌گذاری‌ها را تقویت می‌کرد.



به عبارت ساده‌تر این رفتار قیمتی نشان می‌دهد که در شرایطی که به اعلام قیمت‌های پایه نزدیک هستیم، احتمال اعلام افزایشی این نرخ‌ها باعث شده تا جهت‌گیری صعودی جدیدی به بازار تزریق شود.



تمامی این موارد در حالی رخ می‌دهد که هنوز هم حجم برخی عرضه‌ها در بازار داخلی به حدی خودنمایی می‌کند که باز اجازه افزایش قیمت‌ها را نداده بنابراین می‌توان به ادامه جریان بازار در این گروه‌های کالایی امیدوار بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا