اخبار

پتروشیمی پارس‌گلایکول به بهره‌برداری رسید

بسپار/ایران پلیمر مجتمع پتروشیمی پارس گلایکول با ظرفیت تولید سالانه بیش از۵۵۰ هزار تن پنجشنبه، یازدهم اسفندماه به دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

سیدابراهیم رئیسی در سفر به استان بوشهر همزمان با افتتاح چند طرح صنعت نفت، طرح پتروشیمی پارس گلایکول را نیز به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رساند.

ظرفیت تولید پتروشیمی پارس گلایکول در مجموع ۵۵۳ هزار و ۵۰۰ تن اتیلن گلایکول است که مونواتیلن‌گلایکول به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن به عنوان محصول اصلی و ۵۰ هزار تن دی‌اتیلن‌گلایکول و ۳ هزار و ۵۰۰ تن تری‌اتیلن‌گلایکول به عنوان محصولات جانبی در این مجتمع تولید خواهد شد.

پتروشیمی پارس گلایکول ۳۴۰ هزار تن اتیلن از پتروشیمی بوشهر، سالانه ۲۲۶ میلیون مترمکعب اکسیژن از پتروشیمی دماوند و روزانه ۰.۰۲ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از شرکت ملی گاز را به عنوان خوراک دریافت می‌کند.

سهامدار اصلی پتروشیمی پارس گلایکول شرکت هلدینگ باختر است و ساخت این طرح از ابتدای سال ۱۳۹۳ در زمینی به وسعت ۷.۳۳ هکتار در فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز شد و امروز به بهره‌برداری رسید.

محصولات این مجتمع به عنوان ماده اولیه تولید PET، ضد یخ، نرم‌کننده‌ها در نساجی، جاذب رطوبت در پالایشگاه‌ها و … کاربرد دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا