اخبار

خودروسازان مطالبات قطعه سازان را ظرف ۱۲۰ روز پرداخت می کنند

بسپار / ایران پلیمر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از پرداخت مطالبات قطعه سازان توسط خودروسازان ظرف مدت ۱۲۰ روز خبر داد.

حشمت الله عسگری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران گفت: جلسه امروز اختصاص به دغدغه‌های شرکت‌های خودرو ساز و قطعه ساز داشت. قطعه سازان ۳۰ درصد از مقدار مورد نیاز در کل استان را تولید می‌کنند. مهم‌ترین معضلی که در حال حاضر قطعه سازان دارند این است که دوره پرداخت مطالباتشان توسط شرکت‌های خودرو ساز متوقف شده است.

وی افزود: اولین مصوبه امروز این بود که شرکت‌های خودرو ساز در چارچوب قردادها و قوانین ظرف ۱۲۰ روز مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند. خودروسازان هم گلایه‌هایی دارند که قیمت گذاری دستوری باعث شده تا ضرر کنند و سود کلانی نصیب دلالان شود. اعتقاد آن‌ها بر این است که اگر قیمت گذاری دستوری برداشته شود، به بدهی‌های قطعه سازان افزوده نمی‌شود.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از قطعات در انبارها رسوب شده و مصوب شد که درصدی بتوانند مواد اولیه در گمرکات را خارج کنند. بخشی از منابعی که به عنوان تسهیل بدهی خودرو ساز به قطعه ساز از طریق سیستم بانکی پرداخت می‌شود از طریق خرید دین است، متاسفانه قطعه سازان اعلام کردند که برخی از پرداختی‌ها در بانک‌ها بلوکه می‌شود که این مخالف قوانین و مقررات است و سیستم قضایی هم این را ابلاغ کرده است. مقرر شد تمام پرداختی‌ها توسط بانک‌ها پرداخت شود.

وی تاکید کرد: به طور طبیعی قطعه سازان وقتی نمی‌توانند طلب خود را بگیرند به بدهی‌هایشان نزد تامین اجتماعی افزوده می‌شود که امیدواریم ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی ایران خودرو به قطعه سازان به حداقل برسد. ما از قطعه سازان و خودروسازان می‌خواهیم که تنها به بانک‌ها اتکا نکنند، چون منابع مورد نیاز آن‌ها به ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که شاید بانک داران نتوانند آن را پرداخت کنند.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا