اخبار

رییس کل بانک مرکزی خبر داد: پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به‌ بنگاه‌های کوچک و متوسط

بسپار / ایران پلیمر رئیس کل بانک مرکزی درباره برنامه این بانک برای حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط گفت: مبلغی تا حد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌ها برای اعطای سرمایه درگردش به این واحدها، با هدف گسترش نقش آنها درتولید و اشتغال کشور پرداخت خواهد شد.

عبدالناصر همتی در یادداشتی درباره پشتیبانی ازSME‌ها نوشت: روز گذشته، رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم فعال شدن کارگاه‌های کوچک و متوسط در کنار کارگاه‌های بزرگ، تأکید کردند:گسترش این کارگاه ها علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه‌ساز تولید ثروت برای عموم مردم به ویژه طبقات ضعیف و متوسط هستند.

وی افزود: بنگاه‌های کوچک و متوسط که از آنها تحت عنوان  SMEها یادمی‌شود، امروزه به عنوان یکی ازمسیرهای اصلی رشد و توسعه پایدار مبتنی بر دانش در کشورها شناخته می‌شوند. ارزش افزوده بالا، نوآوری، اشتغال ‌آفرینی و انعطاف‌پذیری بیشتر ازمزایای این بنگاه‌ها است.

همتی گفت: بانک مرکزی در چند سال گذشته برنامه جدی برای افزایش میزان تأمین مالی SMEها داشته است. در سال گذشته بیش از ۲۷ هزار واحدکوچک ومتوسط از حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بهره مند شدندکه نسبت به سال ۹۸رشد۵۷ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: برنامه بانک مرکزی برای پشتیبانی مالی از SMEها درسال ۱۴۰۰ اختصاص مبلغی تا حد ۱۰۰هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌ها برای اعطای سرمایه درگردش به این واحدها، با هدف گسترش نقش آنها درتولید و اشتغال کشور است.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا