اخبار

پلیمرهای جذاب بازار!

بسپار  به نقل از شانا می نویسد، معاملات محصولات پلیمری در تالار نقره ای بورس کالا  (سه شنبه، ١١ خردادماه) پس از اعمال قیمتهای پایه در هفته جاری مانند هفته گذشته دنبال شد.

  • از کالاهای مورد توجه امروز می توان به پلی اتیلن های سبک فیلم پتروشیمی بندرامام، پلی استایرن های معمولی و مقاوم پتروشیمی تبریز، پلی اتیلن ترفتالات بطری BG۸۲۱ و پی وی سی ها اشاره کرد.

    به این ترتیب پی وی سی با وجود کاهش نرخ جهانی این کالاها همچنان مورد توجه خریداران قرار دارند، به طوری که گرید ۶۵ بندرامام که به صورت سلف  و با حجم ۳ هزار و ۱۴ تن عرضه شده بود، ۶ هزار و ۶۴۴ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۲ هزار و ۵۵۳ تومان و میانگین خرید آن هم ۲ هزار و ۸۲۳ تومان رقم خورد.

    پی وی سی گرید ۷۰پتروشیمی آبادان نیز امروز به صورت سلف و نقدی عرضه شد، عرضه سلف این کالا ۸۰۰ تن و تقاضای آن ۱۸۸۰ تن بود، قیمت پایه آن ۲ هزار و ۸۰۸ تومان و میانگین خرید آن هم ۳ هزار و ۱۶۲ تومان بود.

    عرضه نقدی این کالا نیز با حجم ۵۰۰ تن ۱۳۶۰ تن تقاضا داشت، میانگین خرید آن هم ۳ هزار و ۳۲۴ تومان رقم خورد.

    در همین حال امروز پلی استایرنهای انبساطی پتروشیمی تبریز نیز معاملات بهتری را نسبت به قبل داشتند، به طوری که گرید ۴۰۰ این کالا با اندکی رقابت خریداری شد، عرضه ۵۰ تنی آن با قیمت پایه ۳ هزار و ۸۲۸ تومان با میانگین قیمت ۳ هزار و ۸۳۳ تومان خریداری شد.

    گرید ۲۰۰ این کالا هم به میزان ۱۰۰ تن عرضه و ۲۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۳ هزار و ۹۰۵ تن و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۴۹۰ تومان رقم خورد.

    به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی، بازار کالاهای پتروشیمی اکنون شرایط متعادلی به سر می برد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا