اخبار

پلیمرهای مورد استفاده در توسعه بهداشت در CHINAPLAS 2016

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، امروزه صنعت تولید محصولات پزشکی بطور قابل ملاحظه‌ای به تامین‌کنندگان مواد پلاستیکی و لاستیکی وابسته است. کاربردهای پزشکی که در آن از بسپارها استفاده می‌شود گسترده بوده و شامل: سامانه‌های رهایش دارو، دستگاه‌های پیچیده تصویربرداری، ابزار جراحی، قطعات کاشت شده در بدن، بسته‌بندی دارویی، محصولات پزشکی یک بار مصرف همچون سرنگ، لوله، کیسه سرم و غیره می‌باشد. در حال حاضر، بازار جهانی معاملات محصولات پزشکی بالغ بر 120 میلیارد دلار برآورد شده است.

شرکت‌هایی نظیر Gerresheimer Group در حال جایگزین کردن شیشه با استفاده از بسپارهای الفینی حلقوی (COP) در کاربردهایی همچون سرنگ‌ها و لوله‌های آزمایشگاهی می‌باشند. دلیل این امر به ایمن‌تر بودن COP نسبت به شیشه از نظر شیمیایی ذکر شده است.

استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی انقلاب جدیدی در عرصه پزشکی پدید آورده است. با استفاده از این روش، پزشکان قادر به جایگزین کردن قسمت‌های از بین رفته بدن با مواد بسپاری چاپ شده هستند. همچنین، از این فناوری در ساخت دارو نیز استفاده شده است که امکان درمان هدفمند را آسان‌تر می‌سازد. ارزش بازار مواد بکار رفته در این بخش از صنعت پزشکی در حال حاضر بالغ بر 7/83 میلیون دلار است. پیش‌بیتی می‌شود ارزش بازار دستگاه‌های چاپ نیز از 24 میلیون دلار در سال 2014 به 56 میلیون دلار در سال 2020 برسد.

بسیاری از دست‌‌اندرکاران صنعت پلاستیک در نمایشگاه CHINAPLAS 2016 که در روزهای 28-25 ماه آوریل در شهر شانگهای برگزار خواهد شد بحضور بهم خواهند رساند. 3200 شرکت در 16 بخش مختلف: فناوری خودکار، ماشین‌آلات قالب‌گیری دمشی و بسته‌بندی، ماشین‌آلات رانشگری، فناوری تولید فیلم، فناوری بازیافت، مواد شیمیایی، مستربچ و رنگ‌دانه دست‌آوردهای خود را به نمایش خواهند گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا