اخباراخبار ویژه

پلیمری ها در کمیسیون صنعت مجلس صاحب کرسی مشورتی می شوند/ آیا طرح مدیریت بازار پتروشیمی می تواند بدون نظر صنایع تکمیلی تصویب شود؟

بسپار/ ایران پلیمر عصر روز گذشته کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق تعاون میزبان عزت الله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع مجلس و جمعی از نمایندگان تشکل های بالادستی و پایین دستی پتروشیمی با موضوع بررسی طرح جدید وزارت صمت برای مدیریت بازار پتروشیمی بود. 

در این جلسه هم صنایع بالادستی و هم صنایع پایین دستی پتروشیمی بی اطلاعی خود از مفاد این طرح را به رغم دو نوبت اجرا در آزادسازی سهمیه ها ابراز کردند. در این جلسه همگی حضار اذعان داشتند که شیوه جدید حتی بازار مواد غیرمشکل دار را نیز ملتهب کرده است.

رییس کمیسیون صنایع مجلس که با حدود دو ساعت تاخیر به جلسه رسید، حق صاحبان صنایع پایین دستی را در اطلاع و همکاری در تدوین و تصویب طرح هایی که در آن ها ذینفع هستند، بدیهی دانست و اعلام کرد که امکان حضور نمایندگانی را در جلسات بررسی طرح مورد اشاره در مجلس فراهم خواهد آورد. اما وی نیز معتقد بود که صنایع پایین دستی پتروشیمی از عدم تک صدایی رنج می برد و آسیب می بیند.

تعدد تشکل ها و عدم همگرایی آنها در موضوعات مبتلابه صنعت یکی از آسیب های جدی و همیشگی برای صنایع پلیمر و پوشش بوده است. 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا