اخبار

پلی‌اتیلن‌ها و ردپای کربنی کمتر نسبت به کاغذ!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر یک مطالعه مستقل که توسط موسسه Carbon Trust انجام شده است، ردپای کربنی کیسه‌های 25 کیلوگرمی پلی‌اتیلن‌های Flexipol را با انواع مشابه از کیسه‌های پلاستیکی مقایسه کرده و اثبات کرده است که میزان دی‌اکسید کربن تولید شده از کیسه‌های 25 کیلوگرمی پلی‌اتیلنی تا 36% کمتر از معادل کاغذی آن است.

با افزایش تقاضای بسته‌بندی‌های پایدار، اهمیت داده‌های فرسایش دی‌اکسید کربن در مقایسه با مواد جایگزین بیش از هر زمان دیگری است. از سوی دیگر با فشاری که از سوی رسانه‌ها برای جایگزینی پلی‌اتیلن وجود دارد، به نظر وجود موسسه‌ای بی‌طرف برای ارزیابی وضعیت تولید ردپای کربنی توسط مواد جایگزین لازم است.

موسسه Carbon Trust به عنوان بخشی از ارزیابی انجام شده در دسامبر 2019 سه ماده رایج که در بسته‌بندی مواد غذایی دام مورد استفاده قرار می‌گیرد را بررسی کرده است. این کیسه‌های بسته‌بندی 25 کیلوگرمی شامل کیسه‌های پلی‌اتیلنی Flexipol، کیسه‌های کاغذی 2 لایه و کیسه‌های ترکیبی کاغذ- پلی‌اتیلن می‌شود. هر یک از این کیسه‌ها بر اساس مواد خام اولیه ارزیابی شدند. ردپای کربنی آن‌ها از ابتدا تا انتهای چرخه عمرشان 0.32 کیلوگرم دی‌اکسید کربن برای کیسه‌های پلی‌اتیلنی در مقایسه با 0.5 کیلوگرم دی‌اکسید کربن برای کیسه‌های دو لایه کاغذی و 0.57 کیلوگرم دی‌اکسید کربن برای کیسه‌های کاغذی – پلی‌اتیلنی است.

نتایج حاصل از این مطالعه این اطمینان را به تولیدکنندگان مواد اولیه غذای دام در بریتانیا می‌دهد که عملکرد مطلوب و بسته‌بندی پایدار را بدون دادن هزینه داشته باشند. Richard Stevens مدیر تجاری‌سازی شرکت Flexipol می‌گوید: «در حالی که تقاضا برای فیلم‌های مستحکم‌تر، نازک‌تر و دوستدار محیط زیست افزایش می‌یابد، ‌ما بر روی مواد بازیافت شده و کاهش وزن محصول نهایی سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا بتوانیم ردپای کربنی را بدون اثرگذاری بر عملکرد کاهش دهیم».

مدت زمان زیادی است که کاهش فرسایش کربن به عنوان یک جز مرکزی در ابتکارات شرکت Flexipol در نظر گرفته شده است و این شرکت تعهد زیادی به ایجاد پایداری نشان می‌دهد: با تحریک مشتریان به کاهش استفاده از بسته‌بندی از یک سو و آزمایش‌های گسترده‌ای که برای توسعه مواد جدید و نوآورانه انجام می‌دهد.

شرکت Flexipol کارخانه‌ای پیشرو در حوزه بسته‌بندی در بریتانیاست و با ثبت اختراعی که در این حوزه انجام داده، تلاش می‌کند مسائلی مانند کاهش آلودگی و کاهش هزینه در زنجیره لجستیک را حل کند. ما کیسه‌ها و فیلم‌های پلی‌اتیلنی ویژه تولید می‌کنیم که سریع پر می‌شوند و استحکام بالا، مقاومت پارگی و سوراخ شدن کمی دارند. سه برند اصلی این شرکت Palagan، Flexipol و Synpac هستند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا