اخبار

پلی‌یورتان‌های دماثابت BASF برای رانش پیوسته

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت BASF یک محصول جدید در سبد محصولی Elastocoat®C خود معرفی کرده است که در رانش پیوسته مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مقابل رزین‌های دیگر، این رزین‌های پلی‌یورتان مزیت‌های قابل توجهی را در سرعت رانش پیوسته در نیروی کشش پایین، استحکام بالای برشی میان‌لایه‌ای و عدم فرسایش در مقطع دارند.

این محصول که گستره‌ای از کاربردهای جدید را در برمی‌گیرد، ابتدا با استفاده از یک کاتالیرز نوآورانه  که توسط شرکت BASF توسعه داده شده است، امکان فرآوری محصول را تا دمای 200 درجه سانتیگراد ممکن کرده است و همین امر حوزه‌های جدیدی از استفاده را برای مثال در کاربردهای خودروسازی و ساخت‌وساز عرضه کرده است.

محصولات مشابه این رزین تنها می‌توانند با الیاف شیشه یا کربن تقویت شوند، در حالی که این رزین چنین محدودیتی ندارد. افزون بر این، این محصول گرانروی پایینی دارد. نسل جدید این رزین که برای رانش پیوسته مناسب است، کاربردهایی را ممکن کرده است که نیازمند مقاومت دمایی بالاتر است؛ مانند فرایندهای e-coat به همراه کاربردهای دیگر که نیازمند مدول پایداری در بازه گسترده‌تری از دماهای کاربری است. این مواد می‌توانند بدون نیاز به تنظیمات اضافه در کارخانه‌هایی با ماشین‌آلات رانش پیوسته مورد استفاده قرار گیرند.

آقای Bert Neuhaus مدیر پروژه در شرکت BASF می‌گوید: «این جایزه سبب شناخته شدن کار ما شد و در عین حال برای ما عامل انگیزنده‌ای برای این مسئله بود که ببینیم محصول ما چه جایگاهی در بازار خواهد داشت. کار گروهی قابل توجهی که بر روی پژوهش، توسعه و بازاریابی این محصول صورت گرفته، موفقیت آن را تضمین کرده است. این جایزه برای ما حکم ضمانت موفقیت در بازارهای جدید با توسعه سامانه‌های با دمای بالا را دارد.»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا