اخبار

پلی یورتان های حاوی عملگرهای سیلانی برای اتصال سریع

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت Worlée محصول جدیدی از خانواده ی WorléePur را معرفی کرده که پلی یورتان های عامل دار شده با سیلان برای به دست آوردن حداکثر بهره وری خواص هستند.

اگرچه سامانه های پلی یورتانی 2K مثالی از سامانه های با کیفیت خوب بوده که با استفاده از ایزوسیانات ها و رزین های آلکیدی خشک شونده اکسیدی دارای اتصال عرضی می شوند. اما برای این سامانه های سه جزیی معایبی نیز برشمرده می شود.

سامانه های معمول پلی اورتانی 2K بسته به پلی ال ها و ایزوسیانات های مصرفی زمان فرآیندی کوتاهی را دارا بوده و در عین حال زمان خشک شدن نسبتا طولانی تری را دارد. علاوه بر این، این سامانه ها به جزء دومی نیاز داشته که ویژگی های نشانه گذاری را بهبود بخشد.

در مقام مقایسه، رزین های آلکیدی به عامل ایجاد کننده ی اتصال عرضی نیاز ندارند. این در حالی است که این سامانه ها به یک عامل فلزی برای خشک شدن سریع و قابل قبول نیاز دارند. علاوه بر این، افزودن یک عامل ضد پوسته ای شدن برای ایجاد پایداری و نگهداری مناسب این سامانه ها ضروری است.

برای فائق آمدن به مشکلاتی که برشمرده شد، شرکت Worlée فناوری جدیدی را ارایه کرده است. این پلی یورتان های عامل دار شده با سیلان بر اساس پلی ال های مختلف طراحی شده اند و نسبت به سامانه های معمول نام برده شده دارای خواص بهینه ای هستند.

در این سامانه های جدید، فرآیند ایجاد اتصال عرضی با استفاده از رطوبت هوا ایجاد می شود. این فرآیند با استفاده از یک کاتالیزگر پایه ی آلکیل فسفات تسریع می شود. یکی دیگر از ویژگی های این سامانه این است که حین فرآیند ایجاد اتصال عرضی اتانول آزاد می کند. این در حالی است که در سامانه های مشابه ماده ی سمی متانول حین ایجاد اتصال عرضی آزاد می شود.

به طور کلی این سامانه ها پلی اروتانی عامل دار شده با سیلان زمان فرآیندی طولانی مدتی را دارا بوده و در عین حال سریع خشک شده و خواص مقاومتی بی نظیری را داراست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا