اخبار

پورقاضی، عضو اتاق تهران به رانت صنايع شبه دولتی در نرخ پايين خوراک پتروشيمی اعتراض کرد

بسپار می نویسد، رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: وظیفه کمیسیون بازار پول و سرمایه، بالا بردن شاخص بورس نیست بلکه باید در جهت منطقی شدن روند شاخص تلاش کند.

به گزارش  صدا و سیما، مهدی پورقاضی در نهمین نشست هیئت نمایندگان اتاق تهران و پس از گزارش رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه با بیان اینکه در مورد وظایف کمیسیون بازار پول و سرمایه سوءتفاهمی رخ داده است افزود: زمانی که شاخص بورس از 10 هزار به 70 هزار می رسید کسی اعتراض نکرد اما اکنون کمیسیون اتاق بخش خصوصی موضع گیری می کند در حالیکه بورس ما کاذب است.

وی اضافه کرد: قیمت خوراک پتروشیمی ها از 3 سنت به 13 سنت رسید در حالیکه باید به 35 سنت برسد.
پورقاضی با بیان اینکه کمیسیون بازار پول و سرمایه نباید در مورد نرخ خوراک پتروشیمی‌ها اظهارنظر کند گفت: قیمت خوراک پتروشیمی در منطقه تعیین می‌شود در حالیکه گاز را از ترکمنستان 33 سنت می خریم و به ترکیه 44 سنت می فروشیم نباید به افزایش قیمت خوراک پتروشیمی ها از 3 سنت به 13 سنت اعتراض کنیم.

وی افزود: عده ای می گویند چرا نرخ خوراک پتروشیمی از 3 سنت به 13 سنت رسیده اما پرسش من این است چرا باید با کاهش نرخ این خوراک، رانت بزرگی را برای برخی از صنایع شبه دولتی قائل شد؟ اینکه کمیسیون اتاق بازرگانی از این رانت شبه دولتی حمایت کند مسیری اشتباه در بخش خصوصی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا