اخبار

ترجمه اختصاصی بسپار/ پوششی برای جلوگیری از عفونت ایمپلنت

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلمیمر تیم تحقیقاتی با سرپرستی پروفسور Sampa Saha، در دانشکده ی علوم و مهندسی مواد، یک پوشش ضد میکروب طراحی کردند تا بتوانند میزان عفونت مرتبط با ایمپلنت را کاهش دهند. این تیم تحقیقاتی ایمپلنت را با استفاده از چاپ سه بعدی و مواد زیست تخریب پذیر ایجاد کرده و آن را با استفاده از پلیمرهای شانه ای ضد عفونت اصلاح کردند. همه ی اجزای این ایمپلنت از چند نوع پلی استر زیست تخریب پذیر تشکیل شده است. این پلی استر از تارتاریک اسید که یک اسید طبیعی است و از گوجه فرنگی استخراج می شود، تهیه شده است. پلی لاکتیک اسید نیز که از نشاسته ی ذرت به دست می آید، جز دیگری از این پلی استر است. از این پلی استر به عنوان داربست استفاده می شود و شانه های پلیمری ضد عفونت از طریق پیوند شیمیایی به سطح آن متصل شده اند. این شانه ها از جنس poly[(2-methacryloyloxyethyl] trimethyl ammonium chloride) (PMETA) هستند که ابعاد نانومتری دارند و می تواند اثر ضدمیکروبی از خود نشان دهند.
این ساختارهای شانه ای نه تنها از رشد باکتری ها بر روی ایمپلنت جلوگیری می کنند بلکه پوششی پایدار، ضد عفونت و سازگار با سلول بر روی ایمپلنت ایجاد می کند. به علاوه، این شانه ها یک سد فیزیکی در برابر سلول های میکروبی ایجاد می کنند. این موضوع، در طولانی مدت، مانع از تجمع سلول های میکروبی بر روی سطح ایمپلنت می شود.
ایمپلنت های پزشکی مانند باتری  قلب، لنز چشمی، دریچه ی قلب، لگن و زانو و سایر ایمپلنت ها که برای مقاصد پیشگیری، تشخیصی و یا درمانی مورد استفاده قرار می گیرند، در حوزه ی گسترده ی قطعات پزشکی قرار می گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا