اخبار

پیاده‌سازی و اجرای هوشمند پروژه مدیریت پسماند صنایع

بسپار/ایران پلیمر  یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه مدیریت پسماند موفق شده است، سامانه مدیریت پسماند صنایع را پیاده و اجرایی‌سازی کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، هدف اصلی این مجموعه را ارتقای بهره‌وری در حیطه مدیریت پسماند عنوان کرد و گفت: این مجموعه دانش‌بنیان، طرح عظیم مدیریت هوشمند پسماندهای پالایشگاهی و پتروشیمی به‌صورت کاملا مکانیزه را با استفاده از روش‌های بهبود فرآیند و ابزارهای مناسب و نرم‌افزارهای کاربردی و استاندارد با دید مدیریت برنامه‌ریزی منابع سازمان (ERP) در دستور کار خود قرار داد.

این فعال حوزه فناوری، در خصوص اهمیت و ضرورت مدیریت پسماند، بیان کرد: مدیریت ذخیره‌سازی، حمل‌ونقل، دفن و امحاء پسماندهای پالایشگاهی و پتروشیمی به ویژه پسماندهایی که در طی عملیات‌ اجرایی در واحدهای صنعتی تولید می‌شوند و به دلیل وجود مواد آلی سمی و فلزات سنگین و غیره عمدتاً در دسته پسماندهای ویژه و خطرناک جای می گیرند، بسیار ضروری است.

مرتضوی افزود: هرگونه حمل و نقل، نگهداری و یا امحاء غیراصولی این پسماندها می‌تواند اثرات مخربی را در محیط زیست و کاهش سطح کیفیت زندگی و ایجاد آلودگی در بر داشته باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان یادآور شد: لازم است با طرح یک سیستم اطلاعاتی مدیریت پسماند و همچنین با مدیریت اطلاعات ایستگاه‌های نگهداری پسماند، ماشین آلات حمل و نقل و کنترل تردد آنها، عملکرد تولیدکنندگان و پیمانکاران پسماند و روش‌های مدیریت پسماندها، بستری مناسب برای اجرای چرخه‌های بهبود و اقدام اصلاحی در حوزه کاهش ریسک‌های ایمنی و زیست محیطی فراهم شود.

این فعال حوزه فناوری، به معرفی محصول دانش‌بنیان این مجموعه به منظور مدیریت همه جانبه پسماند تحت عنوان نرم افزار جامع مدیریت پسماندهای نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاهی پرداخت و گفت: با مطالعه در زمینه فرآیندهای پسماند متوجه شدیم که در این صنعت در کشورمان، نرم‌افزار سیستماتیک وجود ندارد؛ از همین رو با تحقیق و توسعه، نرم‌افزار جامع مدیریت پسماندهای نفت و گاز و پتروشیمی را تولید کرده و تاکنون در بیش از 10 شهر استقرار دادیم.

مرتضوی در خصوص ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان که آن را از نمونه‌های داخلی و خارجی متمایز می‌کند عنوان کرد: این نرم‌افزار 13 ماژول دارد، این درحالی است که برخی از این ماژول‌ها رقیب ندارند و همچنین این محصول با کیفیت برتر از نمونه‌های خارجی، قیمتی بسیار پایین تر از آن‌ها دارد.

وی افزود: استفاده از این نرم‌افزار باعث شده است که به تمامی مسائل  مرتبط با پسماند به صورت کاملا جزئی نگاه شود، بطوریکه اطلاعات و داده‌های مرتبط با پسماند تا رسیدن به یکی از مراحل بازیافت، تفکیک، پردازش یا بازیابی رها نمی‌شود و تا حصول نتیجه، پیگیری و فقط در صورتیکه در مراحل عنوان‌شده جای نگیرد، دفع می‌شود.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا