اخبار

پیروزفر: تعدد اسپانسرها در هر سالن مشکل ساز خواهد شد

حمید پیروزفر، دبیر انجمن تولید کنندگان مستربچ ایران، با اشاره به اینکه تمام مراحل ثبت نام با خود انجمن می باشد، گفت: طبق توافقاتی که با مدیریت محترم نمایشگاه آقای زنوزی صورت گرفته، قرار بر این شده است که تمام مراحل ثبت نام برای اعضای انجمن به عهده ی خود انجمن باشد. طی مذاکراتی که از سال گذشته آغاز شد اعضای انجمن در گروه مواد اولیه و واسطه ی پتروشیمی قرار گرفتند و به همین دلیل فضایی که به ما تخصیص داده شد در سالن 8 و 9 واقع می باشد.

او در ادامه گفت: اینکه در این دوره سعی شده است تا با انجمن ها تعاملی شکل گیرد و تمام انجمن ها را متولی نمایشگاه بدانند جای تقدیر دارد و بسیار قدم خوبی است، شاید در آینده تمام غرفه ها را خود انجمن ها متولی آن باشند و به تنهایی و به شکل شخصی، کسی ثبت نام نکند، البته ایراداتی هنوز هم وجود دارد که باعث اعتراض خیلی از همکاران شد. مثلا جاهای خوب و کلیدی را در اختیار کسانی که اسپانسر می شوند گذاشته اند و از طرفی هم مبالغ اسپانسری بسیار بالا است، این تعداد جایگاه های اسپانسری که گذاشته اند برای نمایشگاه تا حدودی اسپانسر را بی معنا می کند.

یک سری نواقص برای این کار وجود دارد که امیدواریم در دوره های بعدی این مشکلات برطرف شود.
پیروزفر با بیان اینکه از تاسیس انجمن تقریبا یکسال میگذرد گفت: انجمن تولید کنندگان مستربچ ایران در یک سالی که تاسیس شده 32 عضو دارد که از این 32 عضو نزدیک 16 عضو متقاضی غرفه در ایران پلاست هستند. مشکلی که وجود دارد این است که فضایی که در اختیار داریم، آخر سالن 8 و 9 می باشد و به نوعی همه از جایی که به انجمن داده شده ناراضی بودند اما بالاخره توضیحاتی دادیم تا برای بار اول این هماهنگی ها و همکاری را داشته باشیم. مقدار فضایی که در سالن 8و9 در اختیار داریم 877 متر مربع است و تقریبا بیشتر این فضا را در هیات مدیره طبق الویت های موجود براساس تاریخ درخواست و متراژ درخواست، جانمایی ها کردیم. در نهایت رضایت همه را بدست آوردن کار بسیار مشکلی است ولی در هر صورت بالای 90 درصد از مکانی که به آنها اختصاص داده شده راضی هستند.

او با اشاره به برگزاری تنها یک جلسه برای شورای سیاست گذاری نمایشگاه ایران پلاست گفت: در انتهای سال گذشته جلسه ی شورای سیاست گذاری برگزار شد که از طرف انجمن مستربچ سازان مهندس ظهیری به عنوان نماینده حضور داشتند و می توان گفت که تصمیمات اتخاذ شده به صورت گروهی با نمایندگانی از تمام انجمن ها و شرکت ملی پتروشیمی شکل گرفت. در این شورای سیاست گذاری ما خواهان این بودیم که به عنوان یک تشکلی که می تواند در صنعت تاثیر گذار باشد، جای مناسبی به انجمن و اعضای آن تعلق بگیرد ولی متاسفانه تصمیم گیری هایی که در کنار این قضایا انجام شد با تصمیم گیری های اولیه اختلاف داشت و در واقع فضا های کلیدی و خوب به عنوان اسپانسر رزرو و فضاهایی به انتخاب خود نمایشگاه در اختیار انجمن گذاشته شد.

او در ادامه گفت: به عقیده ی من اگر در شورای سیاست گذاری حضور انجمن ها فعال تر شود و نظر انجمن ها تامین شود، بسیار از مشکلاتی که الان وجود دارد و متولیان کار که شرکت ملی پتروشیمی است با آن در گیر نخواهند شد. برای مثال در تفاهمنامه ای که برای متراژ در خواستی انجمن ارایه کردند، فرصت چندانی در اختیار نگذاشتند تا جزییاتی که در تفاهمنامه آمده را پیگیری کنیم و به شکلی در واقع به انجمنها تحمیل شد که از این قوانین پیروی کنند، به عقیده ی من این وقایع از روح کار مدنی و اجتماعی به دور است. به خاطر اینکه باید تمام نظرات انجمنها گرفته شود و نهایتا پیاده گذاری بر اساس جمیع نظرات انجام شود حالا آرا شاید مختلف باشد و به هر صورت اگر کسی به عنوان متولی بیاید برای همه تصمیم گیری کند کمی مشکل ساز می شود، چون آن تشکل باید جواب گوی همه ی اعضای خود باشد تا بتواند شرایط پیش آمده را اداره کند. در تفاهمنامه ای که با انجمن امضا شده بیان شده که باید جانمایی را خود انجمن انجام دهد و هم اینکه کل هزینه ای که از اعضا دریافت میکند عینا به شرکت ملی پتروشیمی پرداخت کند و از آن طرف هم چک تضمین تخلیه را هم باید انجمن بدهد در حالی که انجمن ها در این کار منتفع نمی شوند خوب این مسایل با روحیات کار متناقض است، البته در حال مطرح کردن این مسایل با مدیر نمایشگاه هستیم تا بتوانیم تا حدودی مسایلی که پیش می آید را مرتفع سازیم.

دبیر انجمن تولید کنندگان مستربچ ایران با بیان اهداف انجمن از حضور در این دوره نمایشگاه ایران پلاست گفن: سعی کرده ایم با مرکز رشد پژوهشگاه پلیمر غرفه ی مشترکی در نمایشگاه داشته باشیم و در محل غرفه لیست تمام اعضا را در اختیار عموم قرار میدهیم که هر کسی خواهان تهیه مستربچ باشد براحتی بتواند به هر یک از اعضایی که ما داریم دسترسی پیدا کند و محصول مورد نیاز خود را تامین کند و از طرفی سعی داریم تا در آنجا بحث عضو گیری را هم انجام دهیم. به این نکته نیز باید اشاره کنم که اعضای افتخاری هم داریم که آنها شرکت های خارجی هستند که عضو افتخاری میباشند و مواد اولیه و افزودنی وارد میکنند که به صورت ارزی در همان فضایی که به انجمن اختصاص داده شده در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

پیروزفر در پایان با اشاره به اینکه ثبت نام اینترنتی به نوعی رقابت ایجاد خواهد کرد، گفت: تجربه ای که از دفعات پیش وجود دارد دال برآن است که وقتی سایت باز میشود کمتر از 20 دقیقه فضای خالی باقی مانده پر خواهد شد و در کل برای اینکه فضایی از نمایشگاه خالی نماند سایت فعال میشود و مدت زمان اندکی هم طول خواهد کشید تا جاهای خالی پر شوند، مسله ای که در این دوره جالب توجه است که آمار اسپانسر هایی که در سالن های مختلف گذاشته اند خیلی بیشتر از حد مجاز است و این احتمال دارد که پس از انجام مراحل ثبت نام در آینده مشکل ایجاد کند، برای مثال تنها در سالن 8 و 9 تعداد اسپانسر هایی که من میبینم بالغ بر 15 تا است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا