اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پیش‌بینی بازار 17 میلیارد دلاری روغن فرآیند لاستیک تا سال ۲۰۳۵

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر تجزیه و تحلیل حجم بازار روغن فرآیند لاستیک توسط Research Nester نشان می‌دهد که این بازار با CAGR حدود 7 درصد در طول سال‌های 2023-2035 رشد می‌کند و تا سال 2035 به 17 میلیارد دلار می‌رسد.

تخمین زده می‌شود که بازار جهانی روغن فرآیند لاستیک به دلیل رشد سریع در بخش خودرو رشد کند. صنعت لاستیک در بخش خودرو به ویژه در مصرف روغن‌های فرآیند لاستیک نقش دارد. با افزایش تقاضای جهانی برای خودرو، نیاز به روغن‌های فرآیند لاستیک افزایش می‌یابد. در سال 2021، درآمد جهانی تولید شده توسط این صنعت به حدود 2.80 تریلیون دلار رسید. رشد این صنعت به شدت به تقاضای محصولات لاستیکی مانند لاستیک‌ها، واشرها، شلنگ‌ها و کمک فنرهایی که با استفاده از روغن‌های فرآیند لاستیکی تولید می‌شوند، بستگی دارد.

برخی از عوامل رشد عمده و چالش‌هایی که با رشد بازار جهانی روغن فرآیند لاستیک مرتبط است عبارتند از:

محرک‌های رشد: پذیرش رو به رشد روغن‌های فرآیند لاستیک در کاربردهای دیگر، مانند پلاستیک، رنگ و پوشش.

افزایش پذیرش خودروهای کم مصرف و سازگار با محیط زیست

چالش‌ها: یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت مواد اولیه مانند نفت خام است که بر هزینه‌های تولید روغن فرآیند لاستیک نیز تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، مقررات زیست محیطی سختگیرانه این پتانسیل را دارد که استفاده از روغن فرآیند لاستیک را در کاربردهای خاص محدود کند. در نهایت، افزایش تقاضا برای محصولات پایدار و سازگار با محیط زیست ممکن است رشد اندازه‌ی بازار جهانی روغن فرآیند لاستیک را نیز محدود کند.

در بازار جهانی روغن فرآیند لاستیک به انواع حلال‌های آروماتیک یا معطر، پارافینی، نفتنی و استخراج شده تقسیم می‌شود. بخش آروماتیک قرار است تا پایان سال 2035 با رشد قابل توجه در دوره‌ی پیش بینی، بالاترین درآمد را به دست آورد. افزایش در این بخش را می‌توان به دلیل نیاز روزافزون به لاستیک در صنعت خودرو دانست، که به طور قابل توجهی در آن از روغن فرآیند لاستیک آروماتیک استفاده می‌شود. روغن فرآیند لاستیک آروماتیک مقاومت در برابر حرارت و اکسایش ایجاد می‌کند و آن را به گزینه ای عالی برای کاربردهای خودرویی تبدیل می‌کند.

بر اساس منطقه، بازار روغن فرآیند لاستیک آسیا و اقیانوسیه تا پایان سال 2035 بالاترین درآمد را ایجاد خواهد کرد. انتظار می‌رود که بازار این منطقه با توجه به اینکه چین، هند و ژاپن تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان روغن فرآیند لاستیک هستند، رشد خوبی را تجربه کند. به علاوه، این کشورها همچنین در تلاش برای کاهش وابستگی خود به واردات هستند که به رشد بازار می‌افزاید. ضمناً گسترش صنعت و افزایش سرمایه گذاری در بخش تایر نیز باعث رشد این بازار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا