اخبار

پیشرفت‌های فناوری محرک رشد محصولات پلاستیکی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، کسب و کار جهانی پلاستیک‌های قالب گیری تزریق شده توسط عوامل مختلفی کنترل می‌شود. طبق تحقیقاتی که Transparency Market Research در این باره انجام داده است، از جمله مهم ترین عوامل رشد می‌توان به رشد مصرف بسته بندی، کاهش قیمت جهانی نفت خام همراه با پیشرفت‌های فناوری اشاره کرد.

قیمت‌های کمتر نفت خام به شرکت‌های پتروشیمیایی کمک می‌کند تا حاشیه سود خود را افزایش دهند. تحلیل‌های جذابی که در این تحقیق وجود دارد بازار پلاستیک‌های قالب گیری تزریق شده را بر اساس مواد، فناوری، کاربرد، منطقه و کشور تقسیم بندی نموده است.
بر اساس نوع ماده، بازار به چند بخش پلی پروپیلن، پلی اتیلن، پلی وینیل کلراید، پلی استایرن، پلی اتیلن ترفتالات و غیره تقسیم بندی شده است. بر اساس فناوری قالب گیری، بازار به چند بخش قالب گیری تزریقی، قالب گیری دمشی، گرماشکل دهی و غیره بخش بندی شده است. به علاوه، پلاستیک‌های قالب گیری شده با توجه به کاربردهای نهایی شامل بسته بندی، الکترونیکی، خودرو سازی و حمل و نقل و سایر کاربردها بخش بندی شده است. 
افزایش مصرف PET به دلیل نیاز روزافزون به بسته بندی‌های مواد غذایی و نوشیدنی می‌باشد. این رشد تا حدی خواهد بود که انتظار می‌رود شاخص رشد CAGR از سال 2016 تا 2024 برای این محصولات 6/8 درصد باشد. انتظار می‌رود دو بسپار پلی پروپیلن و پلی اتیلن ترفتالات تا 50 درصد سهم بازار پلاستیک‌های قالب گیری شده را شامل باشند. 
از منظر جغرافیایی نیز بازار این محصولات شامل آمریکای شمالی، آسیا اقیانوسیه، اروپا، خاور میانه، آفریقا و آمریکای لاتین می‌شود. انتظار می‌رود چین همچنان در راس بازارهای پلاستیک‌های قالب گیری شده باشد و تا سال 2024 تولید این محصول در این کشور به 85496 کیلو تن برسد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا