اخبار

پیشرفت هایی در تولید خطوط لوله حاوی الیاف شیشه

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد،  شرکت ایتالیایی AMUT در حال توسعه فناوری خطوط لوله PP تقویت شده با الیاف شیشه و مواد معدنی (کربنات کلسیم و سولفات باریم) می‌باشد. لوله‌های تولید شده برای استفاده خطوط لوله آب گرم و خطوط لوله فاضلاب مانع نفوذ صدا در نظر گرفته شده است. با حضور الیاف شیشه بعنوان بهبود دهنده خواص مکانیکی لوله، امکان کاهش قطر لوله با برخورداری از مقاومت یکسان و ضریب انبساط حرارتی نسبت به قبل را میسر نموده است.

این لوله‌ها از قطرهای متنوعی بین 200-16 میلیمتر و نسبت قطر به ضخامت (SDR) بین 11-6 برخوردار می‌باشند. همچنین، طراحی جدید نوک (head) هم‌رانشگر سه لایه امکان ایجاد پیکربندی (configuration) بشکل A-B-A و A-B-C با خطوط نواری رنگی در سطح خارجی آن را فراهم نموده است.

خوراک ورودی به رانشگرها توسط سامانه گرانشی بمنظور کنترل بهتر خروجی اعمال می‌شود. تمامی ماردان‌ها و سیلندر (barrel) با استفاده از فرایند خاص ضدسایش اصلاح شده تا الیاف شیشه و مواد معدنی بدون مشکل فرایند گردند. بدلیل فناوری مناسب بکار گرفته شده در فرایند تغییر ابزارآلات، تغییر شرایط تولید با تغییر قطر دلخواه لوله خروجی بسیار سریع انجام می‌شود. با استفاده از سامانه اندازه‌گیری پیوسته، تمامی عوامل موثر حین فرایند تولید اندازه‌گیری و ثبت شده تا از بهترین کیفیت محصول اطمینان حاصل گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا