اقتصاد و مدیریت

پیشنهادهای نوروزی بسپار: چه ببینیم؟

به انتخاب: مهندس سعیده خلجی

تعطیلات نوروز اوقات فراغت بسیاری است. ساعاتی که اگر برای آن­ها برنامه نداشته باشید به لغزندگی یک ماهی از دست شما فرار می­کنند. تماشا کردن یکی از گزینه ­های خوب برای استفاده از این فرصت است. امسال نیز چون سال قبل لیستی پیشنهادی برای چه دیدن نوشته ­ام. البته با چند تفاوت. برخلاف سال گذشته که فیلم­های پیشنهادی از سال­های متفاوتی انتخاب شده بودند، امسال تمام فیلم­ها مربوط به سال 2016 هستند. البته سه سریال نیز برای طرفداران مجموعه ­های تلویزیونی در لیست گنجانده شده است. تلاش شده این لیست حاوی ژانرهای متفاوت و مناسب هر سلیقه ­ای باشد.

 

برای آنان که رویایی دارند

لالا لند- La La Land

کارگردان: دیمین شزل

IMDb: 8.5/10

لالا لند پیشنهاد ویژه این لیست است. جادویی و مسحور کننده! از زمان انتشار نخستین خبرها در مورد فیلم، مشتاق دیدنش بودم. ویپلش فیلم پیشین دیمین شزل (که در لیست پیشنهادی سال پیش نیز بود.) و نبوغ کارگردان جوان (حالا 32 ساله)، سرچشمه این اشتیاق بود. اولین اکران­ها اما نشان داد حتی فیلم را دست­کم گرفته ­ام، لالا لند سختگیرترین منتقدان را نیز به زانو درآورده بود. لالا لند با 63 نامزدی و دریافت تاکنون 30 جایزه موفقیتی بیش از ویپلش کسب کرده و حتی با کسب 14 نامزدی اسکار، در کنار “تایتانیک”(1997)  و “همه چیز درباره ایو(1950) “، رکورددار بیشترین تعداد نامزدی اسکار شد. این فیلم درام-رمانیتک نه تنها از بهترین موزیکال­های این سال­هاست، بلکه هم­ردیف بهترین موزیکال­های تاریخ سینما جا گرفته است.

داستان فیلم درباره دختری به نام میا (­اِما استون) بازیگر جوانی است که منتظر است تا یک موفقیت بزرگ نصیبش شود و تبدیل به ستاره­ای دست نیافتنی در هالیوود شود. میا با یک نوازنده پیانو و علاقمند به جز به نام سباستین (­رایان گاسلینگ­) آشنا می­شود که آرزو دارد کلوب هنرمندان شخصی خودش را بازگشایی نماید تا بتواند معنای حقیقی هنر را در آن به نمایش بگذارد. آشنایی میا و سباستین منجر به ایجاد عشقی رویایی میان آن­ها می­شود اما در ادامه عشق آن­ها دچار چالش هایی می شود

فیلم در بستر شهری است که رویای عشاقش را می­مکد و نام فیلم تعبیری از حالتی دور از واقعیت است، لالا لند نام دیگر لس آنجلس است. فیلم برای برای آنانی است که رویایی دارند هرچقدر رویایشان احمقانه به نظر آید. به ترانه ­های فیلم گوش سپارید و رویاهای خود را فراموش نکنید.

 

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این یادداشت و معرفی سایر فیلم ها و سریالها را در شماره 174 ام ماهنامه بسپار که در اسفندماه منتشر شده است بخوانید.
در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا