اخبار

پیش بینی بازار جهانی وکس تا سال 2027

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر بر اساس گزارش جدیدی که توسط Grand View Research, Inc. منتشر شده است پیش بینی می شود بازار جهانی وکس تا سال 2027 به 12.4 میلیارد دلار برسد.

این رشد بازار می تواند به افزایش مصرف در کاربرد هایی چون رنگ ها و پوشش ها، مواد آرایشی و بهداشتی مربوط باشد. بعلاوه قابلیت وکس ها بعنوان عامل آزاد کننده (release agent) و روان کننده برای رزین های مهندسی نیز عاملی برای رشد بازار وکس ها در آینده خواهد بود. تقاضای بازار های جهانی برای وکس های سنتزی در حال افزایش است. وکس های سنتزی به دو دسته fully synthetic و partially synthetic تقسیم می شوند. هر دو دسته در فرمولاسیون پوشش ها و جوهر های چاپ استفاده می شوند. از نظر میزان مصرف جهانی وکس های معدنی (mineral wax) در سال 2019 بیشترین سهم را به خود اختصاص داده بودند و پیش بینی می شود این روند در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد. از جمله کاربرد های وکس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: رنگ ها و پوشش ها، چسب های hot melt، مقوا سازی، جوهر های چاپ، صنایع لمینیت، روان کننده های PVC و فرمولاسیون های پولیش.

پیش بینی می شود در منطقه آسیا – اقیانوسیه (بویژه در چین و هند) به دلیل افزایش استاندارد های زندگی و صنعتی شدن سریع، بازار وکس در آینده رشد قابل توجهی داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا