اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پیش بینی بازار جهانی 10 میلیارد دلاری پارافین  تا سال 2030

بسپار/ ایران پلیمر ارزش بازار جهانی پارافین در سال 2022 به 7.2 میلیارد دلار رسید و پیش بینی می‌شود که تا سال 2030 به ارزش 10.1 میلیارد دلار نرخ رشد سالانه مرکب 5.1 درصد بین سال‌های 2023 تا 2030 برسد.

مخلوطی از هیدروکربن‌های جامد با زنجیره مستقیم با نقطه ذوب متفاوت از حدود 48 درجه تا 66 درجه سانتی گراد (120 درجه تا 150 درجه فارنهایت) موم پارافین را به شکل موم سخت بی رنگ یا سفید، تا حدودی نیمه شفاف تشکیل می‌دهد. با توجه به عوامل مختلف کمک کننده، بازار جهانی پارافین در طول دوره پیش بینی به سرعت رشد خواهد کرد. این را می‌توان به افزایش کاربرد شمع نسبت داد. زیرا پارافین رایج ترین موم در تولید شمع است. یکی از اجزای کلیدی مورد استفاده در ساخت شمع، پارافین تصفیه شده است. همچنین، ویژگی برجسته ضد آب بودن و محافظت محصول را دارد که مصرف آن را برای پوشش کاغذ و مقوای مورد استفاده در تجارت صنایع غذایی افزایش می‌دهد. بازار محصول  در حال گسترش تقاضا است.

پارچه ضد آب نیزمحصولی با کاربردهای روزافزون است. در حال حاضر، پارافین برزنت‌های ضد آب تولید می‌کند که مزایای متعددی از جمله مقرون به صرفه بودن، چقرمگی و ضد آب بودن را ارائه می‌دهد. تجارت لوازم آرایشی یکی دیگر از مواردی است که به دلیل افزایش تقاضا برای اقلامی مانند پماد، کرم، رژ لب و اقلام مراقبت شخصی و موارد دیگر در حال گسترش است. فروش پارافین به طور پیوسته در حال افزایش بوده است که می‌توان آن را به افزایش تقاضا در بخش لوازم آرایشی نسبت داد. موم پارافین داغ دارای بافتی نرم و ابریشمی است که در ماساژ برای تسکین در مفاصل و ماساژ‌های آرامش ایده آل است. به دلیل بافت لغزنده آن، معمولاً در محصولات مرطوب کننده مانند کرم دست نیز استفاده می‌شود. در نتیجه، درمان‌های پارافینی دست در میان افرادی که پوست خشک و ترک خورده دارند یا می‌خواهند پینه‌های پوست خود را نرم کنند، محبوب هستند.

افزایش تقاضا برای شمع‌های معطر در دنیا نیز در این رشد نقش دارد. ظرفیت این محصول برای جذب رطوبت و خنثی کردن بوها، آن را به یک عنصر اصلی در بخش بسته بندی تبدیل کرده است.

منطقه آسیا و اقیانوسیه بر بازار جهانی پارافین در طول دوره پیش بینی تسلط خواهد داشت. این پیشرفت به دلیل افزایش کاربردهای بسته بندی در کشور و افزایش نیاز به بسته بندی‌های جدید از صنایع آرایشی و بهداشتی و دارویی در اکثر اقتصادهای آسیایی است. پیش‌بینی می‌شود که این صنعت در طول دوره پیش‌بینی به دلیل تأکید فزاینده بر ایمنی مواد غذایی، امنیت و تکنیک‌های بسته‌بندی بهداشتی رشد کند. چین با صادرات قابل توجه پارافین به آسیای جنوب شرقی و هند بزرگترین تولید کننده کالا در منطقه است. پیش بینی می‌شود که هند جایگاه خود را به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان پارافین در سراسر جهان در طول دوره پیش بینی شده افزایش دهد. این صنعت در هند به سرعت و تقریباً به میزان 22 تا 25 درصد در سال در حال گسترش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا