اخبار

اختصاصی بسپار/ پیش بینی بازار متیل ایزوبوتیل کتون تا سال 2027

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر بازار جهانی متیل ایزو بوتیل کتون در سال 2019 حدود 590 میلیون دلار بوده است و پیش بینی می شود این میزان در سال 2027 به حدود 791 میلیون دلار برسد. متیل ایزو بوتیل کتون به منو ایزو بوتیل کتون نیز معروف است. متیل ایزو بوتیل کتون در طی یک فرآیند سه مرحله ای از استن تولید می گردد. ابتدا در واکنش aldol از استن محصول دی استن الکل تولید می شود. سپس این ماده آب زدایی شده و مسیتیل اکساید تولید می شود.

سپس مسیتیل اکساید ، هیدروژنه شده و محصول دلخواه یعنی متیل ایزو بوتیل کتون بدست می آید. این ماده شیمیایی یک ماده پایدار و شفاف می باشد. این ماده یک مایع بی رنگ ، با بوی خوب ، اشتعال پذیری بالا و حلالیت خوب در آب می باشد. این ماده عمدتا بعنوان یک ماده واسطه شیمیایی در رنگ ها، جوهر ها، رزین های سنتزی و وارنیش ها استفاده می گردد. همچنین در داروسازی ، کشاورزی و صنایع اتومبیلی استفاده می شود.

علاوه بر این موارد، متیل ایزو بوتیل کتون کاربرد های وسیعی در صنایع بسته بندی مواد غذایی ، electroplating و صنایع چسب ها دارد. رشد صنایع اتومبیلی ، افزایش فعالیت های ساختمانی و افزایش استفاده از مواد شیمیایی در کشاورزی می تواند عاملی برای رشد تقاضای بازار جهانی متیل ایزو بوتیل کتون باشد. همچنین توسعه صنایع رنگ ها و پوشش ها، چسب ها، جوهر ها و صنایع بسته بندی مواد غذایی بر روی رشد تقاضای متیل ایزو بوتیل کتون موثر است. تعدادی از تولیدکنندگان بزرگ متیل ایزو بوتیل کتون عبارتند از: Royal Dutch Shell ، Dow Chemical Company ، Sasol ، Kumho ، Mitsubishi Chemicals ، Arkema Group ، Sigma-Aldrich ، Celanese ، Mitsui Chemicals و Eastman Chemical Company .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا