اخبار

پیش بینی بازار مصرف پوشش های خودرویی تا سال 2026/ آسیا-اقیانوسیه پیشرو در بازار مصرف پوشش های خودرو

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر بازار جهانی پوشش های خودرویی در حال افزایش است. دلایل اصلی این افزایش عبارتند از افزایش تصادفات ناشی از رانندگی با سرعت بالا، رانندگی در حالت مستی و وضعیت نامناسب آب و هوایی و همچنین افزایش تعداد خودرو های موجود در جاده. عدم توجه به اطراف، دید ضعیف و محاسبه نادرست از دیگر عوامل تصادفات هستند. 

بر اساس گزارش Transparency Market Research (TMR) ارزش بازار پوشش های خودرویی تا سال 2026 به حدود 13231 میلیون دلار خواهد رسید. پوشش های خودرویی پایه حلال با استفاده از رزین های حلالی و حلال ها فرموله می شوند. در هنگام اعمال این پوشش ها حلال از سطح تبخیر شده و وارد محیط می شود.

حلال ها حاوی مقادیر قابل توجهی ترکیبات آلی فرار (VOC) هستند که سمی بوده و باعث تشکیل ازن می شوند. ازن در سطوح پایین جو یک آلاینده محسوب می شود که باعث مشکل در تنفس می شود. استفاده از پوشش های خودرویی پایه حلال باعث آلودگی هوا می گردد. به همین دلیل موسسات و انجمن ها در امریکا و اروپا مثل Environment Protection Agency (EPA) و Registration Evaluation Authorization and Restriction of Chemicals (REACH) قوانین شدیدی در مورد نشر VOC وضع کرده اند. در اروپا و امریکای شمالی تغییر از پوشش های پایه جلال به پوشش های پایه آب در حال انجام می باشد. پوشش های خودرویی شامل پرایمر، بیس کوت، شفاف پوشه بتونه و شتاب دهنده می باشند.

شفاف پوشه فاقد رنگدانه و شفاف می باشد. شفاف پوشه در معرض تنش، شرایط آب و هوایی و نور UV قرار دارد و باید در برابر این عوامل پایدار باشد. پرایمر لایه دومی است که پس از e-coat بر روی بدنه خودرو اعمال می شود. ضخامت پرایمر حدود 25 میکرون است. پرایمر چسبندگی خوب به لایه میانی ایجاد می کند و همچنین خواص ضد خوردگی ایجاد می کند. بیس کوت یک لایه میانی بین پرایمر و شفاف پوشه می باشد و با ضخامت 10 تا 20 میکرون اعمال می شود. بازار پوشش های خودرویی به دو دسته پایه حلال و پایه آب تقسیم می شود.

بخش پایه حلالی بیشترین سهم را در بازار داراست اما تقاضا برای پوشش پایه حلالی بتدریج در حال کاهش می باشد. بازار پوشش های خودرویی بر اساس مناطق به امریکای شمالی، اروپا، اسیا- اقیانوسیه، افریقا – خاورمیانه و امریکای لاتین تقسیم می شوند. در سال 2017 آسیا-اقیانوسیه در بازار مصرف پوشش های خودرو پیشرو بوده است. حضور تعداد زیادی از تولید کنندگان کوچک و متوسط در بازار این بخش را بسیار رقابتی کرده است. اصلی ترین تولیدکنندگان پوشش های خودرویی در جهان عبارتند از BASF SE ، Axalta Coatings ، PPG Industries ، Valspar Corporation ، Sherwin-Williams ، AkzoNobel NV ، Nippon Paint Holdings و KCC Corporation

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا