اخبار

پیش بینی تولید بیش از 47 میلیون تن محصول پتروشیمی در سال 94

بسپار به نقل از نیپنا می نویسد، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیشبینی کرد مجموع تولید مجتمع های پتروشیمی امسال به بیش از 47 میلیون تن برسد.


علی محمد بساق زاده اظهار کرد: خوشبختانه تولید از وضعیت مطلوبی برخوردار است و با دریافت خوراک از فازهای جدید پارس جنوبی می توانیم بر حجم تولید در 3 ماه پایانی سال اضافه کنیم.

وی افزود: میزان تولید تا پایان آذرماه به 34 میلیون تن رسید و تا پایان سال در صورت دریافت خوراک بیشتر، بیش از 47 میلیون تن تولید انواع محصولات پتروشیمی را برای عرضه در داخل کشور و نیز صادرات رقم خواهیم زد و برای سال 95 نیز حدود 52 میلیون تن تولید با وارد مدار شدن طرح های جدید خواهیم داشت.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره پیش بینی میزان تولید در سال ٩٥ گفت: برآورد می شود سال آینده ٨ تا ١٢ درصد ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور افزایش یابد، که از این میزان ٧ درصد آن از طریق استفاده از ظرفیت واحدهای موجود و مابقی مربوط به واحدهای جدید در حال ساخت است.

بساق زاده ادامه داد:  براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان امسال تولید محصولات پتروشیمی در مجتمع های کشور به ٨١ درصد ظرفیت اسمی خود می رسد که در صورت تحقق این امر نسبت به پارسال ٩ درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

وی افزود: افزون بر مجتمع هایی که در حال تولید هستند امسال چند مجتمع دیگر وارد مدار تولید می شوند و ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران افزایش خواهد یافت و امید است با مشارکت بیشتر بانکهای داخلی و نیز جذب سرمایه گذاران خارجی بتوان تامین مالی طرح ها را شتاب بخشیم تا هر چه زودتر این طرح ها به بهره برداری برسند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشمی با بیان این که امروز عسلویه و ماهشهر به عنوان دو قطب مهم تولید محصولات پتروشیمی در حال فعالیت هستند و طرح های توسعه ای پتروشیمی در بسیاری از استان های کشور در حال تکمیل و راه اندازی است، گفت: با تولیدی شدن این مجتمع ها زنجیره تولید بسیاری از محصولات پتروشیمی در داخل کشور تکمیل خواهد شد.

بساق زاده با تاکید بر این که صنعت پتروشیمی ایران به عنوان صنعتی پیشرو و رو به رشد در سال های اخیر با وجود تمام چالش های پیش رو توانست به بسیاری از اهداف خود دست یابد، اظهار کرد: اکنون این صنعت ارزش آفرین به دنبال کاهش خام‌فروشی و تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر است تا بتواند در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشد و مبنای کار مجتمع های پتروشیمی هم اکنون و آینده بر اساس زنجیره تولید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا