اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پیش بینی نرخ رشد سالانه 12.4 درصدی برای بازار لاستیک جامد تا سال 2030

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر بر اساس گزارش‌های معتبر، انتظار می‌رود بازار لاستیک جامد از سال 2023 تا 2030 سالانه 12.4 درصد رشد مرکب داشته باشد.

بازار لاستیک جامد در سال‌های اخیر روند رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد که ناشی از افزایش تقاضا برای محصولات و خدمات لاستیک جامد است.عوامل مؤثر در رشد بازار لاستیک جامد شامل افزایش محبوبیت محصولات لاستیک جامد، پیشرفت‌های فناورانه و افزایش آگاهی مصرف کنندگان است.

لاستیک جامد ماده ای همه کاره با کاربردهای گسترده در صنایع مختلف مانند خودروسازی، هوافضا، ساخت و ساز و مراقبت‌های بهداشتی است. از این رو مهم است که مشاورین و متخصصین صنعت در جریان رشد بازار لاستیک جامد باشند. با افزایش تقاضا برای مواد بادوام، مقاوم در برابر حرارت و مقاوم در برابر سایش، بازار لاستیک‌های جامد شاهد رشد قابل توجهی در سال‌های اخیر بوده است. پیش‌بینی می‌شود مشارکت‌های راهبردی، همکاری‌ها و فعالیت‌های بازیگران اصلی، رشد این بازار را در سال‌های آینده افزایش دهد.

انتظار می‌رود بازار جهانی لاستیک جامد در دوره پیش بینی 2021-2026 رشد قابل توجهی داشته باشد. آمریکای شمالی، آسیا-اقیانوسیه، اروپا، ایالات متحده و چین به دلیل صنایع تولیدی تثبیت شده، افزایش تقاضا برای کاربردهای مختلف و افزایش فعالیت‌های ساختمانی، مناطق بزرگی هستند که به رشد این بازار کمک می‌کنند.

انتظار می‌رود که منطقه آسیا و اقیانوسیه به دلیل جمعیت زیاد، سیاست‌های مطلوب دولت و افزایش صنعتی شدن، بر بازار تسلط داشته باشد. بر اساس تحلیل انجام شده، انتظار می‌رود که این منطقه تقریباً 45 درصد سهم بازار را در اختیار داشته باشد.

همچنین انتظار می‌رود آمریکای شمالی و اروپا نیز به دلیل افزایش تقاضا از سوی صنایع خودروسازی و ساختمانی، شاهد رشد قابل توجهی باشند. پیش بینی می‌شود بازار لاستیک جامد شاهد رشد قابل توجهی در تمام مناطق ذکر شده در بالا باشد و آسیا و اقیانوسیه بر بازار با بیشترین سهم بازار تسلط داشته باشد.

بازار لاستیک جامد به دو دسته لاستیک طبیعی جامد و لاستیک مصنوعی جامد طبقه بندی می‌شود. لاستیک طبیعی جامد گرفته شده از شیره درخت در تولید لاستیک، آب بندی و سایر کاربردهای صنعتی استفاده می‌شود. لاستیک مصنوعی جامد پایه نفتی معمولاً در محصولات صنعتی مانند لاستیک، تسمه، شیلنگ و واشر استفاده می‌شود.

بازار لاستیک جامد کاربرد خود را در محصولات مختلفی مانند تایر، واشر، آب بندی و لوازم بافر پیدا می‌کند. تایرها کاربرد اصلی لاستیک‌های جامد هستند و معمولاً در اتومبیل‌ها، دوچرخه‌ها و موتورسیکلت‌ها استفاده می‌شوند. آب بندی در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، هوافضا و فراورش شیمیایی برای جلوگیری از نشت و آلودگی استفاده می‌شود. واشرها نیز کاربردهای رایجی دارند که به توزیع بار و جلوگیری از آسیب به سطوح کمک می‌کنند. لوازم بافر به طور گسترده در صنعت مراقبت‌های بهداشتی برای کاهش سطح سر و صدا و ارتعاش استفاده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا