اخبار

پیمان طرب خواه، مدیرعامل پتروپاک مشرق زمین: تنوع گرید در تولید پلی استایرن و قطع وابستگی را نشانه گرفته ایم

بسپار/ ایران پلیمر این شرکت اولین خط تولید پلی استایرن هولدینگ بوکا را از دو سال و نیم پیش در این هولدینگ که زیر مجموعه مجتمع صنایع غذایی میهن است راه اندازی کرد. حدود 10 ماه است که  فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده ایم. 

طرب خواه به خبرنگار بسپار گفت: سال گذشته و امسال جزو اسپانسرهای نمایشگاه ایران پلاست بودیم. سال گذشته مطالعاتی روی نمایشگاه انجام دادیم و بازخورد مطلوبی از نمایشگاه گرفتیم. امیدواریم امسال هم با تبلیغات مطلوب در سطح منطقه، بتوانیم باز هم بازخورد مطلوبی دریافت کنیم هرچند که با  وجود سختی­های روابط بین ­الملل، شاید چنین انتظاری خیلی زیاد باشد اما در شرایط سخت است که توانمندی­ها بروز می­کند. از طرفی مشتری­­های داخلی سال گذشته ما را شناختند و با توجه به تنوع محصولات و کیفیت بالای آن در مقابل قیمت پایین در شرایط کنونی، امیدواریم مشتریان را با سبد  رنگینی از محصولات میزبان شویم. چرا  که سال گذشته شناختی از پتروپاک نداشتند و امسال که این شناخت شکل گرفته امید بازخورد بهتری داریم.

ما اسپانسر طلایی نمایشگاه هستیم و به دلیل  محدودیت غرفه نتوانستیم سطح را بالاتر ببریم. سالن 8 و 9 سالن­های اسپانسری است و ما سال گذشته غرفه­ ی 110  متری داشتیم که برای امسال امکان تهیه غرفه بزرگتر فراهم نشد و متراژ غرفه همانند سال گذشته است. از طرفی از نظر اقتصادی نیز توجیه نداشت.

وی در مورد روش های بهبود برگزاری نمایشگاه اظهار داشت: تبلیغات در سطح منطقه و در مجلات تخصصی داخل می­ تواند تاثیرگذار باشد. ما پتروشیمی هستیم و بخشی از مشتریان ما که تولید کننده هستند، همچنان سنتی بوده و ارتباطی با نشریات و سایت­ها ندارند. با یک معرفی خاص می­توان این شرکت­ها را با پتانسیل ­­های نمایشگاه آشنا  کرد. ایران یکی از قطب­های پلیمر ایران و خاورمیانه است. به خصوص در بعضی محصولات مانند پلی استایرن. ایران پلاست بهترین بستر برای نمایش نقاط قوت ایران در این صنعت است که باید از آن استفاده کرد.

طرب خواه وضعیت بازار را در مقابل تحریم ­ها اینگونه ارزیابی کرد: در حال حاضر هزینه­ های حمل و نقل دریایی بالا رفته و انتقال وجوه بانکی سخت شده که منجر به بلوکه شدن یا تحمیل هزینه ­های اضافی می­شود. البته سعی ما حمایت از تولید داخلی است و وابستگی خاصی به مواد اولیه خارجی نداریم. هرچه وابستگی ما در مواد اولیه و افزودنی کمتر شود بهتر می­توانیم رشد کنیم. باید این تفکر را نهادینه کنیم که هیچکدام رقیب نیستیم بلکه همکارانی هستیم که زیر پرچم ایران فعالیت می­کنیم. سال گذشته با 7 گرید در نمایشگاه شرکت کردیم که امسال آن را به 11 افزایش داده­ ایم به علاوه ­ی سبد HIPS. شعار ما این بود که  با تنوع گرید، نیاز کشور از واردات را مرتفع کنیم که خوشبختانه به آن رسیدیم. تا آخر سال 97 همه ­ی گریدها را با یک قیمت عرضه می ­کنیم تا مشتری توجیه شود که گرید مورد نیاز خود را تهیه کند.

ما عضو انجمن مستربج و کامپاند هستیم که در تبلیغات بسیار خوب عمل می­کند. خود انجمن دارای غرفه است و دبیر انجمن بسیار فعال است. امیدوارم انجمن­های دیگر هم به همین شکل بتوانند نقش خود را شفاف و مثمر ثمر ایفا کنند.

وی در پایان گفت: متاسفانه پتروشیمی­های خصوصی کمی مورد بی مهری هستند و در بحث تامین خوراک و غیره مظلوم واقع می­شوند. امیدواریم با رایزنی ­ها بتوانیم کمی از این موضوع بکاهیم.

 

(ادامه دارد…)

متن کامل این مصاحبه را که در شماره 192ام بسپار در نیمه شهریور ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه ی اصلی همین سایت وجود دارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا