اخباراخبار ویژهاقتصاد و مدیریت

چت جی‏‏‌پی‏‏‌تی، دستیار شخصی کسب‌و‌کارهای کوچک

بسپار/ایران پلیمر کسب‌و‌کارهای کوچک از چت جی‌پی‌تی به عنوان دستیار شخصی استفاده می‌کنند.

گروه رسانه‌ای دی سی نیوز نو (DC News Now) اخیرا توجه همه را به داستان مادر شاغلی با سه فرزند -Alexandria Allison – جلب کرد که در کسب و کار مربی‌گری حرفه‌ای خود از چت جی‌پی‌تی استفاده می‌کند. الیسن گفت که از هوش مصنوعی بیشتر برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند و افزود که هوش مصنوعی به قدری برایش محتوا تولید کرده است که برای برقراری ارتباط با دنبال‌کننده‌هایش تا چند هفته نیاز به مطلب تازه‌ای ندارد. نتیجه نهایی هم پرفایده بوده؛ چرا که توجه مشتری‌های جدید را هم جلب کرده است.

اهمیت این موضوع برای کسب‌و‌کار شما چیست؟

این داستان جالب نشان می‌دهد چگونه صاحب یک کسب‌و‌کار کوچک در زندگی واقعی از چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی استفاده می‌کند تا کسب‌و‌کارش را قوی‌‌‌تر کند. تاکنون بیش از ۲۷ کاربرد چت‌‌‌بات هوش مصنوعی در کسب‌وکارهای کوچک مشخص ‌‌‌شده است. انتظار می‌رود این تعداد در سال‌های آتی به‌‌‌صورت تصاعدی افزایش یابد.

۲- گوگل برای به‌‌‌کارگیری هوش مصنوعی، به شرکت‌ها فرصت مشاوره و آموزش جدید پیشنهاد می‌دهد

فردریک لاردینوا از روزنامه‌‌ آنلاین تک‌‌‌کرانچ (TechCrunch) درباره سرویس مشاوره‌‌ گوگل کلود گزارش تهیه کرد؛ سرویس جدیدی که در حوزه‌‌ استفاده از هوش مصنوعی مولد برای کاربران دانش تخصصی و رهنمود فراهم می‌کند. این سرویس که مخصوص مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ است، سعی دارد پیشنهادهای مفیدی درباره‌‌ نحوه‌‌ حداکثر‌سازی هوش مصنوعی به افراد بدهد و درعین‌‌‌حال رویکرد دقیق حساب‌‌‌شده‌‌‌ای را نسبت به نحوه‌‌ استفاده از آن تکنولوژی حفظ کند.

اهمیت این موضوع برای کسب‌و‌کار شما چیست؟

بااینکه گوگل این سرویس را در دسترس شرکت‌های بزرگ‌تر قرار داده است؛ همچنان شرکت‌های متوسط و کوچک بسیاری وجود دارند که می‌توانند از آن بهره ببرند. گوگل آگاه است که حرفه‌‌‌ای‌‌‌ها خود را در دوران‌ گذار می‌‌‌یابند و نیاز مردم را به اینکه در جریان آخرین اطلاعات حوزه‌‌ هوش مصنوعی مولد قرار بگیرند تا از گردونه‌‌ رقابت حذف نشوند، برآورده می‌کند. لاردینوا گفت که گوگل تصمیم دارد به این منظور برنامه‌‌ مشاوره‌‌ هوش مصنوعی مولد جدید را ارائه بدهد که به مشتریانش کمک می‌کند تا برای مثال از هوش مصنوعی برای تجزیه‌‌‌وتحلیل اطلاعات استفاده کنند.

۳- آخرین به‌‌‌روزرسانی برنامه‌‌ پیام‌‌‌رسان اپل امکاناتی از قبیل رونویسی پیام صوتی، امکان به اشتراک‌‌‌گذاری موقعیت مقصد و خیلی چیزهای دیگر به ارمغان می‌‌‌آورد.

شرکت اپل دارد روی پرکاربردترین برنامه‌‌‌اش در آی‌فون به‌‌‌روزرسانی بزرگی را اعمال می‌کند. به گفته‌‌ سارا پرز از تک‌‌‌کرانچ این پیام‌‌‌رسان دستخوش به‌‌‌روزرسانی‌‌‌های شگفت‌‌‌انگیزی است.

اهمیت این موضوع برای کسب‌و‌کار شما چیست؟

تمام این تغییرات می‌توانند به شما و کارمندانتان کمک کنند تا راندمان بالاتری داشته باشید. یکی از این امکانات، ویژگی «اعلام رسیدن» است که به صاحبان تلفن آی‌فون اجازه می‌دهد به دوستان و خانواده‌‌‌شان (یا همکارانشان) اطلاع دهند که صحیح و سلامت به مقصد رسیده‌‌‌اند. همچنین این ویژگی به‌‌‌گونه‌‌‌ای برنامه‌‌‌ریزی ‌‌‌شده که زمانی که فرد در خانه یا موقعیت دیگری است، تشخیص دهد و به‌‌‌صورت خودکار اعلام کند.

از دیگر ویژگی‌‌‌های این به‌روزرسانی، مشاهده‌‌ رونوشت پیام‌‌‌های صوتی و امکان «دسترسی» جدید است که به کاربران اجازه می‌دهد در گروه‌‌‌های چت به‌‌‌سرعت در جریان پیغام‌‌‌های نخوانده پیشین قرار بگیرند.

۴- با همکار جدیدتان آشنا شوید: آلفابت (alphabet) شرکت والمارت

والمارت دارد به خاطر کارمندانش با هوش مصنوعی تکامل پیدا می‌کند. این فروشگاه بزرگ با معرفی آلفابت – دستیار روباتیکی که اقلام را از انبار دریافت می‌کند تا به تسریع روند سفارش‌‌‌های خوراکی کمک کند – روند عملیات دریافت، پردازش و تحویل کالایش را ارتقا داده است. با کمک این سیستم آلفابت به‌‌‌جای حذف فرصت‌‌‌های شغلی، فرصت‌‌‌های شغلی بیشتری هم تولید می‌کند.

اهمیت این موضوع برای کسب‌و‌کار شما چیست؟

والمارت دارد به لیست رو به رشدی از خرده‌‌‌فروشان، توزیع‌‌‌کننده‌‌‌ها و تولیدکننده‌‌‌ها ملحق می‌شود که برای افزایش بهره‌‌‌وری انبارهایشان از هوش مصنوعی کمک می‌‌‌گیرند. با کاهش هزینه‌‌ این تکنولوژی‌‌‌ها کسب‌وکارهای کوچک‌تر بسیار بیشتری را خواهیم دید که به این جریان ملحق می‌‌‌شوند.

۵- ناسا برای توسعه‌‌ تکنولوژی تیم‌‌‌های تحقیقاتی کسب‌و‌کارهای کوچک را انتخاب می‌کند.

ناسا این هفته طی اطلاعیه‌‌‌ای رسمی منتخبان برنامه‌‌‌های تحقیقات نوآوری کسب‌و‌کارهای کوچک (SBIR) و تحول تکنولوژیک کسب‌و‌کارهای کوچک (STTR) خود را اعلام کرد.

اهمیت این موضوع برای کسب و کار شما چیست؟

آژانسی که از سال ۱۹۵۸ وقف تحقیقات و اکتشاف فضا شده است دارد با سرمایه‌گذاری روی بیش از ۲۰۰کسب‌و‌کار کوچک که در حوزه‌‌ حفاظت از «سلامت فضانوردان» و دیگر حوزه‌‌‌های تحقیقاتی، تحقیق و پژوهش خواهند کرد، از بخش کسب‌و‌کارهای کوچک پشتیبانی می‌کند. گاینل استیل معاون اجرایی برنامه گفت: «این برنامه این امکان را به ناسا می‌دهد که ایده‌‌‌های نو انواع مبتکران در سراسر کشور را پرورش دهد.»

 

دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا