اخبار

چسب زخمی از پلیمر طبیعی: توقف خونریزی تنها پس از چند دقیقه!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت Axio Biosolutions Pvt Ltd برای اولین بار چسب زخمی ساخت که تماما از پلیمر طبیعی کیتوسان تشکیل شده و پس از مدت زمان اندکی از اعمال، منجر به توقف خونریزی می‌شود. کیتوسان یک بسپار طبیعی بوده که از حلزون صدف دار استخراج می‌شود.
این شرکت قبلا محصولات مشابهی نظیر محصولات اورژانسی (کنترل اضطراری خونریزی و توقف آن)، نظامی (اسفنج‌های کیتوسان برای انعقاد سریع)، عروق (مخصوص خونریزی‌های داخلی، قلبی عروقی و رادیولوژی) و دندانپزشکی (پانسمان‌های دندانی، توقف خونریزی دهانی، محافظت از زخم‌ها) را نیز تولید نموده بود. 
این محصول جدید که Axiostat نام دارد شبیه اسفنج بوده و پس از قرارگیری کنار زخم و در تماس با خون قرار گرفتن چسبنده شده و یک لایه‌ی چسب مانند را تشکیل می‌دهد که روی عروق خونی قرار می‌گیرد. هر دو سمت این چسب مشابه ساخته شده بنابراین تفاوتی در نوع قرارگیری آن وجود ندارد و یا دستورالعمل خاصی برای استفاده از آن نیاز نیست. 
خون انسان دارای بار منفی است و این محصول به مقدار قابل توجهی بار مثبت دارد. بنابراین قادر است یک درزگیر چسبنده‌ی بسیار قوی بسازد. 
این چسب‌های زخم دارای ابعاد مختلف مربع‌های با ضلع 5 سانتی متری، 8 سانتی متری و مستطیل 5 در 8 سانتی متری می‌باشد. این چسب زخم‌ها می‌توانند تا 48 ساعت روی زخم باقی بمانند. پس از اتمام کار نیز با آب بدون باقی گذاشتن هرگونه ترک از محل زخم پاک می‌شوند.
در کشوری نظیر هندوستان که حفاظت ضعیفی از جاده‌ها صورت می‌گیرد و فعالیت‌های اورژانسی بسیار کند است، وجود این چسب زخم به معنی تفاوت بین مرگ و زندگی است. به عنوان مثال 30 دقیقه معمولا طول می‌کشد تا یک فشار دستی خون از دست رفته را از طریق آنژیوپلاستی به بدن بازگرداند. این در حالی است که Axiostat می‌تواند تنها در عرض 4 دقیقه خونریزی را متوقف نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا