اخبارمقالات

چشم انداز دهه ­های پیش رو برای صنعت پوشش در اروپا

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر در ماه دسامبر، رهبران صنعت شیمیایی از کميسیون اروپا درخواست فوری برای همکاری در توسعه مسیر انتقال صنعت شیمیایی اتحادیه اروپا به منظور تحقق اهداف پیمان سبز داشتند. این موضوع به دنبال اولین مطالعه­ی CEFIC در مورد تاثیرات تجاری استراتژی مواد شیمیایی اتحادیه اروپا برای پایداری (CSS) مطرح شد. با توجه به اهداف بلندپروازانه اتحادیه اروپا در تبدیل اروپا به تمیزترین قاره در زمینه مسائل زیست محیطی، نتایج گزارش نشان داد که چالش­های عظیمی در پیش است. بنابراین، CEFIC از سیاست گذاران و دولت­های عضو اتحادیه­ی اروپا برای همکاری در تبدیل CSS به یک استراتژی رشد و نوآوری دعوت بعمل آورد.

صنعت رنگ اروپا در بین بیشترین آسيب ديدگان

یکی از یافته­های گزارش این است که نزدیک 12000 ماده می­توانند به تنهایی در دو پیشنهاد مقررات طبقه بندی، بسته بندی و برچسب گذاری (CLP) و رویکرد ریسک عمومی (GRA) قرار گیرند. حدود 12000 ماده­ی مختلف می­تواند 43 درصد از گردش مالی صنعت شیمیایی اروپا را تشکیل دهد. با این حال، تلاش برای وزن دادن به اهمیت برخی مواد بر سایرین از نظر ناشناخته بودن تعاریف و معیارها به عنوان بخشی از استراتژی مواد شیمیایی برای پایداری، ممکن است حدود 28 درصد از گردش مالی صنعت تحت تأثیر قرار گیرد. از این میان، حدود یک سوم از مواد ممکن است به راحتی جایگزین یا فرموله شوند. یافته­ی کمی، در شکل 1 گزارش شده است. نگران کننده­ترین نتیجه به دست آمده این است که 12 درصد از سبد جمعی ممکن است حذف شود. و این به معنی از دست دادن حدود 70 میلیارد یورو از گردش مالی تا سال 2040 است.

 

مترجم: مهندس لاله کاغذچی، دانشجوی دکتری مهندسی مواد، دانشگاه تهران

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 237 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان تیر ماه 1401 منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا