اخبار

چشم انداز روشن پیش روی بازار جهانی بایوپلاستیک ها یا پلاستیک های زیستی

بسپار/ایران پلیمر همزمان با افزایش توجه به محیط زیست و توسعه پایا از سوی تولیدکنندگان محصولات بسته بندی، تقاضا برای بایوپلاستیک ها افزایش یافته است.
 بر اساس تازه ترین گزارش پژوهشکده اسمیترز پایرا (Smithers Pira)، تحت عنوان ʼʼآینده بازار بایوپلاستیک ها برای مصارف بسته بندی تا سال 2024 میلادیʻʻ، پیش بینی می شود بازار جهانی این محصولات برای کاربردهای بسته بندی، ظرف سال های آتی، با نرخ چشمگیری توسعه یابد.

انتظار می رود این بخش در سال های پیش رو نرخ رشد متوسط سالانه 16.2 درصد را تجربه کند و ارزش بازار آن با افزایش بیش از دو برابری تا سال 2024 میلادی، از رقم چهار میلیارد و 400 میلیون دلار فعلی در سال 2019 به هشت میلیارد و 800 میلیون دلار بالغ شود.

با افزایش توجه به مسائل زیست محیطی و توسعه پایا (sustainability) از سوی تولیدکنندگان محصولات بسته بندی و برندهای تولید خوراکی و نوشیدنی، تقاضای بیشتر برای بایوپلاستیک ها فرصت های تازه فراوانی را برای فعالان این عرصه فراهم آورده است.

بر اساس این گزارش، تقاضا از سوی بازارهای جهانی محصولات بسته بندی به طور پیوسته در حال افزایش است و پیش بینی ها نشان می دهد که تمامی مناطق ظرف پنج سال آینده تا سال 2024 میلادی، رشدی دو رقمی را شاهد باشند.

فاکتورهایی مانند روند نه چندان امید بخش بازیافت جهانی پلاستیک، ایجاد ضرورت حرکت به سوی راه حل های سازگار با محیط زیست و از طرفی رونق تولید پلیمرهای بدست آمده از مواد خام طبیعی مانند سلولز که در کاربردهای بسته بندی زیست تخریب پذیر مورد استفاده اند، از مواردی هستند که به رشد تقاضا برای بایوپلیمرها در سال های آتی دامن می زنند.

 

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا