اخبار

چند سناریوی حاصل از طولانی‌شدن تعطیلی Covid-19/ پیش‌بینی افت 18 درصدی فروش خودرو و اثر آن بر بازارهای مرتبط

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  IHS Markit یک افت 18 درصدی را در فروش وسایل نقلیه در دنیا در سناریوی طولانی‌تر شدن تعطیلی به سبب گسترش ویروس کووید-19 پیش‌‌بینی کرده است که در این سناریو تعداد 73.3 میلیون وسیله نقلیه به فروش خواهد رسید.

اگر به صورت منطقه‌ای به این اعداد نگاه کنیم، این به معنای کاهش فروش سالیانه 26% و به عبارت دیگر 12.6 میلیون واحدی برای امریکا، کاهش 17% فروش تا 17.1 میلیون واحد برای اروپا و کاهش 14% فروش تا 21.8 میلیون واحد برای چین است.

در ماه مارس تا فوریه 2020 امریکا شاهد کاهش 30 درصدی ثبت نام برای خرید وسایل نقلیه در سطح کشور بوده است. در نیمی از امریکا در بازه زمانی فوریه تا مارس به صورت ماهانه 25% یا بیش از آن کاهش مشاهده شده است. با آغاز ماه آوریل احتمالا کاهش‌های بیشتری را با افزایش محدودیت‌های اعمال شده بر کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان شاهد خواهیم بود.

IHS Markit می‌گوید که به احتمال 40% سناریویی اتفاق می‌افتد که در این دوره تعطیلی، به سرعت تاثیر خود را در سنجه‌های مورد ارزیابی در دنیا، به ویژه در کشورهای درگیر با این ویروس نشان می‌دهد. با این حال، اقتصاد در دوره 2021 تا 2023 پاسخی محکم خواهد داشت که رشد جهانی را به 3% سالانه می‎‌رساند.

در سناریویی که 15% احتمال دارد، تلاش‌های مقابله با ویروس کرونا تا سومین فصل از سال 2020 نیز گسترش می‌یابد. سنجه‌های انگیزشی نشان می‌دهد که این حالت برای از بین بردن این بحران ناکارآمد است و نرخ بیکاری افزایش پیدا می کند. بازسازی دیرتر اتفاق می‌افتد و سرعت کمتری از پیش‌بینی‌ها دارد. فروش جهانی وسایل نقلیه در این سناریو تا 20% کاهش افت کرده و به 71.2 میلیون واحد فروش می‌رسد. این شرکت پیش‌بینی کرده است که در بدترین سناریوی ممکن، فروش جهانی وسایل نقلیه تا بیش از 20% افت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا