اقتصاد و مدیریت

چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا بازنده بزرگ جنگ تجاری چین و آمریکا

بسپار/ ایران پلیمر  به نقل از رویترز، صادرات کره جنوبی احتمالاً برای سیزدهمین ماه پیاپی در دسامبر هم کاهش یافته ولی سرعت این کاهش کند تر بوده است. ثابت شدن قیمت تراشه های کامپیوتری و بهبود تقاضای چین امید را به اقتصاد تجارت محور این کشور بازگردانده است.

 طبق پیش‌بینی اقتصاددان ها، فروش محصولات کره ای در خارج از کشور در ماه دسامبر نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش داشت که کمترین میزان کاهش از ماه آوریل تا حالاست.

 کاهش پیش بینی شده صادرات برای ماه دسامبر بسیار کمتر از 14.4 درصدی است که در نوامبر ثبت شد و احتمالاً به کاهش دو رقمی صادرات طی 6 ماه گذشته پایان می‌دهد.

 اطلاعات اولیه نشان داد صادرات کره جنوبی در بیست روز اول ماه دسامبر 2 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته که آهسته ترین سرعت کاهش در سال جاری میلادی بوده است و احتمالا نشان می دهد این روند کاهش صادرات رو به پایان است.

 کاهش صادرات کره جنوبی در ماه دسامبر سال گذشته آغاز شد. چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا بدترین ضربه را از کاهش تقاضای جهانی به خاطر جنگ تجاری چین و آمریکا خورد.

هفته گذشته، وزارت دارایی کره جنوبی هدف رشد اقتصادی برای سال آینده را 2.4 درصد تعیین کرد ، در حالی که رشد اقتصادی در سال جاری میلادی 2 درصد تخمین زده می‌شود. این رقم بد ترین رشد اقتصادی طی یک دهه گذشته است. 

 کره جنوبی برای حمایت از اقتصادش به روند جهانی کاهش نرخ بهره پیوسته و دوبار در جولای و اکتبر، نرخ بهره را پایین آورد.

 همچنین پیش بینی می شود قیمت مصرف کننده در کره جنوبی به طور متوسط 0.6 درصد در دسامبر افزایش یافته باشد. این رقم در ماه گذشته 0.2 درصد بود.

 به عقیده اقتصاددان ها، تولید صنعتی کره جنوبی در نوامبر 0.5 درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشته است.

 

 

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا