اخبار

چه تعداد پروانه صنعتی در نیمه نخست سال صادر شد؟/ کدام استان‌ها صنعتی‌تر شدند؟

بسپار/ ایران پلیمر  میزان سرمایه‌گذاری و تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادره به تفکیک استان‌های کشور تا پایان شش ماهه نخست سال جاری اعلام شد.

در شش ماهه نخست سال جاری ۲۶۵۷ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان و اشتغال ۴۹ هزار و ۳۶۰ نفر، صادر شده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱.۱ درصدی در تعداد صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی، رشد ۱۳۶.۷ درصدی در سرمایه‌گذاری و ۸.۷ درصدی در اشتغال همراه شده است.

براساس اطلاعاتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار ایسنا قرار گرفته است، بیشترین تعداد پروانه بهره‌برداری صادره در نیمه نخست سال جاری مربوط به استان‌های اصفهان با ۲۵۸ فقره، البرز با ۱۸۴ فقره و آذربایجان شرقی با ۱۸۱ فقره بوده است و کمترین تعداد پروانه بهره‌برداری صادره نیز در مدت مذکور به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان شمالی با ۸ فقره، بوشهر با ۱۱ فقره و استان‌های خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویر احمد با ۱۳ فقره بوده است.

گفتنی است استان هرمزگان با ۱۹ هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، بالاترین میزان سرمایه‌گذاری مندرج در پروانه‌های بهره‌برداری صادره در میان استان‌های کشور را به خود اختصاص داده است و استان بوشهر نیز با حدود ۱۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، کمترین میزان سرمایه‌گذاری مندرج در پروانه‌های بهره‌برداری صادره در استان‌های کشور را تا پایان شش ماهه نخست سال جاری به خود اختصاص داده است.

در خصوص مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در مدت مذکور تعداد ۱۳۲ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۷۵۸ میلیارد تومان و اشتغال ۲۴۹۴ نفر صادر شده است که نسبت به شش ماهه نخست سال قبل به ترتیب با رشد ۱۰.۹ درصدی در تعداد، ۱۳۸.۴ درصدی در میزان سرمایه‌گذاری و ۲۳.۸ درصدی در اشتغال همراه شده است.

جدول مربوط به وضعیت پروانه‌های بهره‌برداری صادره به تفکیک استان در شش ماهه نخست سال جاری که در اختیار ایسنا قرار گرفته، در زیر آمده است:

 

 

منبع: ایسنا

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا