اخبار

چگونه شیوع Covid-19 بر صنعت بسته بندی تاثیر می­ گذارد؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  برخی از مسائل مهم پیش روی صنعت بسته بندی  که در نتیجه بیماری همه گیر کورونا ویروس Covid-19 ، از جمله اثرات ناشی از قوانین قرنطینه، خروج شرکت­های چینی از منابع تامین ­کننده و تجدیدنظر در مواد مصرفی در بسته­بندی، در این مقاله بررسی می شود. 

بیماری همه­ گیر کورونا ویروس Covid-19 تاثیر قابل توجهی بر صنعت بسته ­بندی داشته است. قوانین قرنطینه منجر به لغو گردهمایی ­ها و تامین ناقص شده است و زنجیره­های تامین به دنبال منبعی غیر از چین هستند که اختلال در تولید و ساخت را به دنبال دارد.

 

کالاها در معرض خطر کمبود قرار گرفته است

یکی از نگرانی های اصلی در صنعت، مربوط به الزام قرنطینه بودن کارگران است، به ویژه در چین که بسیاری از شرکت­های بسته ­بندی به کارخانجات تولیدی خود تکیه دارند. در ماه مارس، روسای فروشگاه­های استرالیا هشدار داده­ اند که به دلیل تعطیلی کارخانه تولید درپوش در چین، محصولات بسته ­بندی به سختی تامین می­شود.

تیم لارنس ، متخصص تولید و زنجیره تامین به Packaging Gateway اظهار داشت اولین شوك در زنجیره تامین به دلیل كمبود عرضه ایجاد می شود. شرکت­ها باید بلافاصله سطح و سیاست­های موجودی خود را بررسی کنند و از تامین­کنندگان بخواهند که همین کار را انجام دهند.

جان مولر، مدیر ارشد شرکت  Procter and Gamble (P&G)ماه گذشته اظهار داشت که این شرکت به 387 تامین­ كننده در چین دسترسی دارد كه برای استفاده بیش از 9000 ماده مختلف در سراسر جهان، كه تقریبا 17600 مورد محصول مختلف را تحت تاثیر قرار می­دهد، ارسال می­شود. هر یک از این تامین­کنندگان در ادامه عملیات خود با چالش­های خاص خود روبرو می­شوند.

هفته گذشته وبگاه تخصصی بسته­بندی Lumi اظهار داشت تمام کارخانه­ های شبکه Lumi در حال فعالیت هستند. با این حال، برخی از کارخانه ­ها در چین تاخیر یک تا سه هفته را تجربه می­کنند.

هم­چنین قرنطینه ­سازی در نتیجه Covid-19 به این معنی است که رویدادهای مهم بسته ­بندی جهانی، مانند نمایشگاه Interpak  آلمان و نمایشگاه بازیافت پلاستیک در آمستردام، لغو شده یا به تعویق افتاده است.

 

جابجایی زنجیره­ های تامین

Covid-19  برای شرکت­ها اختلال قابل توجهی ایجاد کرده است و در نتیجه بسیاری به دنبال منبعی غیر از چین هستند.

نظرسنجی انجام شده از سوی مؤسسه مدیریت تامین (ISM) که بین 22 فوریه و 5 مارس انجام شد نشان داد که تولید در چین در ماه فوریه به حداقل زمان خود رسیده است، زیرا تولید کنندگان در چین با 56 درصد از کارمندان و 50 درصد ظرفیت عملیاتی خود تولید داشتند. هم­چنین اکثر پاسخ دهندگان گزارش کرده­اند که دارای تاخیر در سفارش هستند.

لارنس به Packaging Gateway گفت که با فرض این که كنترل­های اعمال شده توسط دولت چین کارساز باشد و بیماری به میزان قابل توجهی گسترش نیابد، ایالت Hubei  مجددا باز می­شود و عرضه از سر گرفته می­شود. در آماده سازی این امر، شرکت­ها باید با تامین­ کنندگان همکاری کنند تا اطمینان حاصل کنند که آنها اولین کسانی هستند که دریافت تحویلی­ ها را آغاز می­کنند.

اجتناب از خوشه­ بندی تامین ­کنندگان در یک منطقه و به ویژه در اطراف زنجیره­ های تامین مشابه بسیار مهم است. این امر به طور قابل توجهی حیاتی است، زیرا جهان از طریق تغییرات آب و هوا و سایر تاثیرات ساخت بشر درحال ناپذیرتر شدن است. این امر باعث می­شود نگاهی فراتر از انتخاب تنها بر پایه کمترین قیمت و درک کلی ارزش و خطرات موجود در زنجیره تامین ، اهمیت یابد.

 

مسئله ماندگاری باعث نگرانی­ از سلامتی می­شود

امسال ماندگاری روند افزایشی داشته است و بسیاری از شرکت­ها به گزینه­ های سازگارتر با محیط­زیست مانند جایگزینی مواد پلاستیکی و حذف بسته ­بندی­های یکبار مصرف روی آورده­اند. اما Covid-19 موجب نگرانی­هایی فراتر از سلامتی و ایمنی محصولاتی که قبلا به عنوان بسته ­بندی­های غیرضروری استفاده می­شد، شده است.

کریس پیچ، رئیس بسته­بندی و طراحی در کارگزار تحقیقات بازار Walnut Unlimited انگلیس به Packaging Gateway اظهار داشت با قفسه ­های خالی در سوپرمارکت­های انگلیس، Covid-19 تاثیری در عادات خرید آنجا داشته است. در ماه­های اخیر، شاهد روند حذف بسته­ بندی­های غیرضروری، به ویژه در محصولات تازه که پلاستیک برداشته می­شود و میوه و سبزیجات بدون پوشش فروخته می­شوند، هستیم.

وی ادامه داد: هرچه ما از انتقال میکروب­ها از طریق سطوح آگاه­تر می­شویم، از خود می­پرسیم آیا کسی دیگر موز یا سیب را لمس می­کند و آیا ما از این محصولات بدون پوشش به خاطر ایمنی و امنیت نسبی ایجاد شده توسط پوشش پلاستیکی اجتناب خواهیم کرد؟

در ابتدای ماه مارس با شیوع بیماری، Starbucks تامین ­کننده جهانی قهوه، فنجان­های قابل استفاده مجدد را ممنوع کردند و سازمان­هایی مانند انجمن صنعت پلاستیک به مزایای این پلاستیک­­ها پرداختند.

در بیانیه ماه گذشته، تونی رادوسوزسکی، رئیس و مدیرعامل انجمن صنایع پلاستیک اظهار داشت پلاستیک­ها برای ده­ها سال است که در حوزه پزشکی، مواد منتخب بوده اند و به دلیل این مواد زندگی سالم­تر، طولانی­تر و بهتری داریم. صنعت پلاستیک جهانی آماده است تا به مقامات و مدافعان بهداشت عمومی کمک کند تا اطمینان حاصل کنند که مواد و محصولات پلاستیکی در خط مقدم مقابله با گسترش کورونا ویروس قرار دارند.

 

منبع:

https://www.packaging-gateway.com/features/how-has-the-covid-19-outbreak-affected-the-packaging-industry/

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا