اخبار

کاجاران در Plast 2018 از ماشین جدید خود رونمایی کرد

بسپار/ ایران پلیمر  هروس ابراهیمی، مدیرعامل شرکت ماشین سازی کاجاران به عنوان یکی از غرفه گذاران ایرانی نمایشگاه Plast 2018 میلان به خبرنگار بسپار گفت: همینطور که می بینید ما در پایون ایران حضور نداریم. این از جمله استاندارهایی ست که در قوانین نمایشگاه وجود دارد. پاویونی که از طرف ایران در نمایشگاه میلان پلاست شرکت می کند تنها شامل پتروشیمی های ایران و در حوزه مواد اولیه است.  ماشین سازان در سالن دیگری قرار داد به همین دلیل نپذیرفتند تا در پاویون ایران جای بگیریم و مجبور شدیم مستقل کار کنیم. مثل سبلان پلاستیک. غرفه کارجاران در سالن 13 غرفه  C86 قرار داد.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه توانایی هایمان را نسبت به خواسته مشتریانمان در ایران بالاتر می دانستیم و مشتریان ایرانی این موضوع را باور ندارند، تصمیم گرفتیم به بازاری قدم بگذاریم که ما را قبول دارند و در اینجا خود را مطرح کنیم. در ایران هرچه تولید کردیم، کیفیت را ارتقا دادیم بازار ایران ما را باور نکرد. هزینه تبلیغاتی نیز بسیار کردیم.

کاجاران در نمایشگاه یاد شده از یک ماشین جدید خود رونمایی کرد: این ماشین یک سیستم بازیافت و صافی مواد است. صاف کننده مواد یا فیلتر های مواد پلیمری. از قابلیت این ماشین میتوان به اتوماتیک بودن آن اشاره کرد.

این دستگاه ضایعات را تمیز و اتوماتیک آن ها را تخلیه میکند و نیازی به تعویض صفحه و یا نظارت فردی در کنار کار نیست. موادی که تمیزند از فیلتر رد شده و مواد کثیف و ضایعات را از داخل پشت توری جمع کرده و به بیرون هدایت می کند. حسن دیگر این دستگاه نسبت به مشابه اروپایی این است که، در دستگاه های اروپایی زمانی که ضایعات آلومینیوم، سیلیکون یا تفلون بر روی صحفه قرار می گیرد سوراخ های صفحه توری را پر میکند ولی این دستگاه قابلیت این را دارد که اجازه نمیدهد صفحه پر شود و به طور دایم کار میکند. از لحاظ قیمت نیز ½  خارجی است.

این دستگاه مشابه ایرانی ندارد و نخستین باریست که توسط شرکت کارجاران تولید می شود. البته در مقایسه با مشابه خارجی هم از نظر کیفی ارجح است. به همان دلیلی که پیشتر به آن اشاره کردم. کسانی که در این حرفه مشغول باشند می دانند که ضایعات آلومینیوم و… تا چه مقدار برای فیلتر کردن مشکل است. این مواد ذوب نمی شود و باعث کور شدن صفحه می شود.

تمام سعی خود را کردیم که همه چیز با اصول، استاندارد و طبق ضوابط باشد نه روابط. چراکه بازار اروپا برخلاف ایران بر پایه روابط استوار نیست و کارش را درست انجام می دهد. یک مرکز نمایندگی نیز در آنجا داریم. نخستین کاری که انجام داده ایم این است که خدمات پس از فروش را نیز در آنجا راه اندازی کردیم تا گزینه ای باشد برای اطمینان کردن اروپایی ها به دستگاه ایرانی. این مسیریست که بر روی آن کار میکنیم تا خدمات و ماشین خوبی را ارایه دهیم و از این طریق دستگاه  made in iran را در اروپا جای بندازیم. کار سخت یست اما نشدنی نیست.

ابراهیمی از آینده این صنعت گفت: اگر اتفاقی اکنون رخ داده و تصمیم دولت مبنی بر ثابت کردن ارز 4200 تومان  (حتی کسی که لوازم آرایشی وارد کند) باقی بماند و تمامی کارها با ضوابط پیش رود، فکر می کنم صنعت، رشد بسیار بزرگی خواهد داشت. ولی با عدم ادامه این روند، می توانم بگویم صنعت ایران 10 درصد است و نابود خواهد شد.

نگران فردای کاخانه ام هستم، به طبع نگران صنعت هستم چون می دانم کارخانه من به تنهایی نمی تواند کاری کند. اگر صنعت نباشد کارخانه من هیچ فعالیتی نمیتواند انجام دهند چون بسترهای کار باید ایجاد باشد تا کارخانه فعالیت کند.

او در پایان افزود: سخنم با صنعتگران این است،  خواهش من این است که اگر کسی توانایی انجام کاری را دارد به او کمک کنند تا قوی تر شود. قوی تر شدن آن شخص موجب می شود شخصی که به اون کمک کرده در آسودگی خاطر و رفاه بیشتری باشد. این اصل قضیه است که در کشور ما و برای صنعتگران کشور وجود دارد.

همچنین از تمام دوستانی که درکنار ما و مجموعه کارجاران  بودند و ما را به این رده رساندند که اکنون مدعی صادرات به اروپا هستیم، تشکر می کنیم.

سخنم با با خارجی ها این است که اگر کمی اطمینان کنند، ماشین های ایرانی دست کمی از ماشین آلات اروپایی ندارند.  اگر اطمینان کردند با قیمت مناسب، کیفیت بهتر، توانایی بیشتر و  ظرفیت بالاتر می توانیم ماشین الات کارخانجات آن ها را تجهیز کنیم. ما کاملا توانایی خلق کردن را در ایران داریم.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا