اخبار

کارکنان شیفته مهارت‏‏‌های پایداری هستند

بسپار/ ایران پلیمر اهداف و استراتژی‌‌‌های خاص کسب‌و‌کارها، اغلب نیازمند آموزش و ارتقای مهارت کارکنان است. تصمیم به آموزش‌‌‌های جدید در بیشتر مواقع نیز در سطح مدیریتی گرفته می‌شود و باید کارکنان را تشویق به مشارکت کرد. با این حال، گسترش دغدغه‌‌‌های اجتماعی و زیست‌‌‌محیطی باعث شده که در بسیاری از کسب‌و‌کارها، خود کارکنان تشنه یادگیری مهارت‌‌‌های پایداری و کسب‌و‌کار «سبز» باشند. (مترجم: مهدی نیکوئی)

ریشه نیاز به تغییر شیوه فعالیت کسب و کارها را باید در بحران اقلیمی جست‌‌‌وجو کرد؛ جایی که آینده انسان و رشد اقتصادی بلندمدت جوامع و کسب‌وکارها به خطر افتاده است و نیازمند تغییرات هر چه سریع‌‌‌تر شیوه فعالیت کسب‌و‌کارهاست. دانش و مهارت‌‌‌های متفاوتی را که برای تغییرات کوچک تا دگردیسی‌‌‌های گسترده موردنیاز کسب و کارها و کارکنان آنهاست، می‌توان در دوره‌‌‌های آموزشی دانشگاه‌‌‌ها و مراکز آموزشی مختلفی پیدا کرد. اما داستان فقط به تغییرات اقلیمی خلاصه نمی‌شود و میزان عواملی که منجر به نفع بردن کسب و کارها از ارتقای مهارت‌‌‌های کارکنانشان می‌شود، به طور شگفت‌‌‌آوری بسیار گسترده هستند.

توجیه اقتصادی سرمایه‌گذاری در پایداری

اثرات روزافزون بحران اقلیمی کسب‌و‌کارهای بسیاری از صنایع گوناگون را وادار کرده است که به ارزیابی دقیق‌‌‌تر رابطه خود با جهان پیرامون بپردازند. تغییر نگرش به حدی گسترده است که می‌توان از ظهور نوع جدیدی از سرمایه‌‌‌داری به نام سرمایه‌‌‌داری ذی‌نفعان صحبت کرد. دلیل تغییر نگرش این است که هر دو دسته مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها به طور فزاینده‌‌‌ای متوجه هزینه‌‌‌های سنگین بی‌‌‌توجهی به مشکلات زیست‌‌‌محیطی و پیامدهای اجتماعی سرمایه‌‌‌داری غیرمسوولانه، افسارگسیخته و ناپایدار می‌‌‌شوند. در همین زمان، عقیده‌‌‌ای همگانی بین مدیران و رهبران کسب‌و‌کارها در حال شکل‌‌‌گیری است که منافع پایداری را به رضایت خاطر و وجدان آسوده محدود نمی‌‌‌کند. آنها متوجه شده‌‌‌اند که پایدار بودن کسب و کارها (و فعالیت بر اساس دغدغه‌‌‌های زیست‌‌‌محیطی و اجتماعی) از نظر سودآوری، کارآیی، نگهداشت کارکنان، وفاداری مشتریان و نوآوری نیز به نفع آنهاست. اجازه دهید نگاهی عمیق‌‌‌تر به دلایل توجیه‌‌‌کننده سرمایه‌گذاری روی پایداری بیندازیم.

۱- افزایش آگاهی بازار در پی گسترش ذی‌نفعان

دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا