اخبار

کامپاندهای تمیزکننده با فرمولاسیون بومی برای اولین بار در کشور

بسپار/ ایران پلیمر شرکت پایون پلیمر 15 سال پیش کار خود را با بازیافت پلاستیک ها آغاز کرده است. دو سال بعد وارد تولید مستربچ های تخصصی، رنگی و افزودنی ها برپایه پلی اتیلن، پلی پروپیلن و البته پلیمرهای مهندسی می شود.

رامتین فرزاد، رییس هیات مدیره شرکت پایون پلیمر در پاسخ به سوالات خبرنگار ستاد خبری نمایشگاه گفت: امسال در ایران پلاست در سالن میلاد طبقه اول حضور داریم. قرار است از دو محصول جدید رونمایی و آنها را به صورت رسمی در ایران پلاست به نمایش بگذاریم. سازگارکننده ها برای آمیزه های پلیمری و کامپاندهای تمیز کننده. محصول اخیر برای اولین بار در ایران تولید شده و فرمولاسیون آن کاملا بومی است.

کاربرد این محصول در تمیز کردن قالب های دستگاه های تزریق پلاستیک و اکستردرهاست. جالب است بدانید چون مواد پایه این محصول پلیمری است، می توان مجدد آن را آسیاب و 5 تا 6 بار از این کامپاند استفاده کرد.

ما خود با مساله  اتلاف زمان در تمیزکاری و هزینه های جانبی تحمیلی آن مثل توقف خط تولید، انرژی و نیروی انسانی و اثرگذاری بر کیفیت مواجه بودیم، بنابراین تصمیم به تولید این کامپاند گرفتیم و در ادامه به دوستان دیگر هم پیشنهاد دادیم.

 

او در خصوص صادرات می گوید: مشکلات بانکی، گشایش اعتبار ارزی و … باعث شده که خرید و فروش ها تنها بر پایه اعتماد و رفاقت باشد که در تجارت روش صحیحی نیست. هیچ کجای دنیا به این شکل معامله نمی کنند.

صنعت پلیمر در این چند سال اخیر به شدت پرنوسان بوده است. قیمت مواد برای کارخانه هایی که تولیدکننده ی خصوصا کامپاند و مستربچ هستند، مشکل ساز بوده و این موضوع بر صنعت تاثیر منفی داشته است.

به دلیل ثابت نبودن قیمت دلار هم نمی توان آینده صنعت را پیش بینی کرد.

وجود تحریم ها باعث شده مواد در بازار کم  و قیمت ها چند برابر شوند. متاسفانه خیلی از افراد سودجو هم از این شرایط سوء استفاده کردند.

 

از او می پرسیم آیا در این شرایط فرصت هایی هم برای رونق تولید داخلی دیده می شود؟ می گوید: با وجود تحریم ها و مشکلات واردات، خیلی از تولیدکنندگان سعی کردند مواد با کیفیت تری تولید کنند و برند خود را داخل کشور جا بیندارند ولی در این بین، کسانی هم هستند که سعی می کنند تعرفه ها را دور بزنند!

مثلا قطعات کامل یک ماشین را جداگانه وارد می کنند و کار مونتاژ را در داخل انجام می دهند! یا

مستربچ و کامپاند را به نام های دیگر وارد می کنند.

 

فرزاد تاکید می کند که پایون پلیمر یک سازمان دانش محور است و سالانه 10-15 کارشناس از دانشگاه های معتبر کشور جذب می کند: بعد از گذراندن کارآموزی به بعضی از افراد پیشنهاد کار می دهیم و سعی مجموعه ما بر این است که برای دانشجویان  پروژه تعریف کنیم و آزمایشگاه و مواد به صورت رایگان در اختیارشان قرار دهیم و تا جایی که ظرفیت داریم نخبگان را استخدام کنیم که افراد توانا از کشور خارج نشوند.

 

فرزاد ادامه می دهد:  ما از ابتدا در نمایشگاه ایران پلاست شرکت کرده ایم. در نمایشگاه های اخیر احساس می کنم که متاسفانه بازدهی کم شده است. صنعت پلاستیک بعد از صنعت ساختمان بزرگ ترین صنعت دنیا است و نباید بازدهی آن به این شکل باشد.

این امر البته می تواند متاثر از کل وضعیت حاکم بر صنعت و تعطیلی تعدادی از کارخانجات هم باشد. امسال نمایشگاه در روزهای آغازین مهر برگزار شده و تمام روزهای آن روز کاریست که چندان خوب نیست.

 

ستاد خبری ایران پلاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا