اخبار

کامپوزیت‌های سبک‌وزن شرکت BASF و BNP  برای خودروهای آینده

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت BASF و BNP Brinkmann مشارکت خود را در برنامه حمل‌ونقل مرکز آلمانی هوافضا با در نظر گرفتن پرسش‌های بزرگی که پیرامون جابه‌جایی در آینده وجود دارد، اعلام کرده‌اند. این دو شرکت در حال حاضر در راستای پروژه پژوهشی «خودروهای نسل آینده» مبتنی بر کامپوزیت‌های سبک‌وزن و سفارشی، تهیه شده از الیاف طبیعی فعالیت می‌کنند.

مدیر کسب‌وکار بخش پیوند الیاف حوزه اروپا، خاورمیانه و آفریقای شرکت BASF می‌گوید: «با بهره‌گیری از چسب Acrodur تولیدشده در شرکت BASF و در همکاری با شرکت BNP کامپوزیتی را از منابع تجدیدپذیر توسعه داده‌ایم که پاسخی برای تقاضای مرکز هوافضای آلمان به ویژه در حوزه وزن و پایداری بوده است.»

هدف از پروژه «خودروهای نسل آینده» در مرکز هوافضای آلمان، پیشبرد توسعه خودروهای سبک‌وزن و با مصرف سوخت پایین برای وسایل نقلیه آینده با درجه بالایی از خودکارسازی و تنوع است. در این پروژه از آخرین فناوری‌ها در ساختار و بدنه، موتور و مدیریت انرژی استفاده شده است.

مشارکتی که در این پروژه توسط BASF و شرکت شریکش BNP بر روی توسعه ایده سبک‌ترین و کوچک‌ترین وسایل نقلیه در ساخت وسایل نقلیه امن و سبک انجام شده است، مربوط به پروژه NGC است. این پروژه ترکیبی از سازه‌ای ساندویچی و فلزی با یک ایده نوآورانه، یک موتور هیدروژنی با کارآمدی بالا و یک بدنه نوین خودرو است که الزامات ایمنی و وزن (450 کیلوگرم) خودروی مورد نظر را پاسخ‌گو است. مرکز هوافضای آلمان یک نمونه اولیه از این محصول را در نمایشگاه تجاری کامپوزیت اروپا در اشتوتگارت به نمایش گذاشت.

بدنه داخلی خودروهایی که زیرمجموعه این پروژه طراحی شدند، از الیاف طبیعی توسعه داده شدند تا به این ترتیب از بدنه خودرو در برابر تغییر شکل‌های مکانیکی محافظت شود.

آقای Michael Kriescher مسئول پروژه در موسسه ایده‌‌های وسایل نقلیه در مرکز هوافضای آلمان می‌گوید: «شرکت‌های BASF و BNP به ما کمک کردند که برای الزامات دشوار راه‌حل بیابیم و قطعات سفارشی‌شده‌ای را در اختیار ما قرار دادند که خاصیت سبک‌وزنی را به همراه پایداری بالا به صورت همزمان دارند. این مسئله برای پروژه NGC حیاتی بود و منجر به دستیابی به نقطه تحمل وزن بالا در بدنه خودرو در جای پای راننده شد.»

شرکت BASF با تجربه‌ای که در حوزه چسبندگی الیاف در محصولات کامپوزیتی در اختیار ما قرار داده، به ما کمک کرده است که اجزایی سبک و با عملکرد بالا تولید کنیم که به صورت دسته‌ای برای صنعت خودروسازی تولید شدند.

آقای Thomas Guthe مدیریت اجرایی شرکت BNP می‌گوید: «وقتی ما پارچه‌های پشمی نوآورانه‌ای را با کاربردهای خاص تولید می‌کنیم، علاوه بر وزن سبک، خواص جاذب و عایق بودن، به صورت خاص بر محصولاتی تمرکز کردیم که در آن‌ها از مواد اولیه تجدیدپذیر استفاده شده است. تجربه ما به همراه چسب‌های Acrodur به ما کمک کرده است که کامپوزیت‌های بسیار کارآمدی را از الیاف طبیعی تولید کنیم که مورد نیاز مرکز هوافضای آلمان بوده است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا