اخبار

کامپوزیت های بر پایه ی گرافن پر مصرف تر می شوند، رشد 40 درصدی تا سال 2026!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر طبق گزارش جدیدی که توسط Transparency Market Research منتشر شد است بازار جهانی چندسازه های بر پایه ی گرافن در سال 2017 به 6/3  میلیون دلار رسید. انتظار می رود تا سال 2026 این رقم با رشدی 40 درصدی همراه باشد.
چندسازه های گرافنی ویژگی هایی نظیر سبک وزنی، مقاومت شیمیایی بسیار خوب، پایداری مکانیکی و سهولت ساخت را دارا بوده که برای استفاده در کاربردهای خودرویی، هوافضا، توربین های بادی و صنایع ساخت و سازی مناسب می باشد.
رسوب دهی بخار شیمیایی (chemical vapor deposition) یکی از مهم ترین روش هایی است که برای تولید چندسازه های گرافنی مورد استفاده قرار می گیرد. این روش یک تک لایه از گرافن را مستقیما روی زیرآیندی از مس یا نیکل قرار می دهد. یکی دیگر از روش هایی که برای ساخت چندسازه های گرافنی استفاده می شود لایه ای شدن گرافن بوده که تمامی لایه های به هم چسبیده ی گرافیت را برای ساخت یک تک لایه از گرافن باز می نماید. وجود همین دو روش برای ایجاد بازار مناسبی از چندسازه های بر پایه ی گرافن کافی می باشد. 
چند سازه های گرافنی در برابر ایجاد ترک بسیار مقاوم هستند. این چندسازه ها تغییرات دمایی را نیز تحمل کرده و برای تجهیزات الکترونیکی سبک وزن رسانایی را ایجاد می نماید.
چند سازه های گرافنی تنها محدود به چندسازه های بسپاری نمی باشند. دامنه ی این محصولات می تواند چندسازه های بر پایه ی سرامیک، فلز و یا سایر مواد دیگر نیز باشد. اما در بین تمامی این چندسازه ها به دلیل رشد مصرف تجهیزات الکترونیکی هوشمند، چندسازه های بر پایه ی بسپارها رشد بیشتری خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا