اخبار

کامپوزیت کاران روسیه از برخی واحدهای تولید کامپوزیت در کشور دیدن کردند/افق‌های جدید همکاری‌های روسیه و ایران در صنعت کامپوزیت

بسپار می نویسد، برخی اعضای یک مجموعه‌ بزرگ تحقیقاتی و تولیدی صنعت کامپوزیت روسیه، با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه از برخی شرکت‌های فعال ایرانی این حوزه بازدید کردند.

به گزارش مهر، اعضای ارشد این هلدینگ علمی و تولیدی که یکی از مجموعه‌های بزرگ تحقیقاتی و تولیدی در صنعت کامپوزیت روسیه است، هفته گذشته از برخی شرکت‌های فعال در صنعت کامپوزیت ایران بازدید کردند.

این برنامه توسط ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و با همکاری انجمن کامپوزیت ایران در یک بازه شش روزه و با هدف ایجاد فرصت‌های جدید برای گسترش همکاری‌های دوجانبه در راستای تجاری‌سازی محصولات و انتقال دانش فنی انجام شد.

این هیات از واحدهای تولیدی چند شرکت کامپوزیتی در نقاط مختلف ایران بازدید کرده و با حضور در محل انجمن کامپوزیت ایران با اعضای هیئت مدیره انجمن و نیز نمایندگان برخی دیگر از شرکت‌ها و موسسات به گفتگو پرداختند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته نتایج اولیه این سفر را مثبت ارزیابی کرده و در این باره اظهار کرد: اعضای ارشد هلدینگ روسی که با هدف گسترش بازار مصرف و صادرات محصولات خود به ایران سفر کرده بودند، پس از مشاهده توانمندی تخصصی دانشمندان و صنعتگران ایرانی در زمینه کامپوزیت، برای همکاری‌های دو طرفه با صنایع کامپوزیت ایران در زمینه انتقال دانش فنی، استانداردسازی و مواد اولیه اعلام آمادگی کردند.

پرفسور اندرو اوشاکو، مدیرعامل هلدینگ شرکت‌های‌ آپاتک در پایان این دیدار با تشکر از برنامه ریزی ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته در زمینه معرفی توانمندی های ایران در حوزه صنایع کامپوزیت، ظرفیت شرکت‌های ایرانی را برای توسعه همکاری‌ها بسیار بالا ارزیابی کرده و ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک با سرمایه‌گذاری مشترک در هر دو کشور روسیه و ایران، فعالیت‌های تجاری و فنی بین دو کشور گسترش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا