اخبار

کانون هماهنگی، دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین وارد تعامل با تشکل ها شد

بسپار/ ایران پلیمر کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین با ارسال اطلاعیه ای به تشکل های فعال این بخش از صنعت، وارد تعامل با آنها شد. 

در این اطلاعیه آمده است: بدینوسیله به استحضار می رساند کانون هماهنگی دانش، صنعت بازار رنگ و رزین با مجوز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاسیس و آغاز به فعالیت کرده است. 
هدف از تاسیس این کانون اتخاذ رویکرد ملی و فرادستگاهی بر اساس مزایا و مقتضیات بومی جهت دستیابی به دستاوردهای مفید ملی و بین المللی و همکاری در تعیین چشم انداز ، سیاست ها، راهبردها، توسعه کمی و کیفی و جاری ساختن دانش، فناوری و نو آوری در حوزه رنگ و رزین با همکاری دست اندرکاران و صاحبنظران عرصه دانش، صنعت، بازار این حوزه تخصصی می باشد. 
ایجاد هماهنگی بین بخش های دانشی، صنعتی و بازار حوزه رنگ و رزین که منتج به تاثيرگذاري و تعامل ميان نقش‌آفرينان چرخه علم، فناوري و نوآوری در عرصه ملي گردد از مهمترین اهداف ایجاد کانون است.  
این تشکل با ایجاد رویه های مناسب یادگیری و گردش مناسب اطلاعات، کمک به رفع مشکلات تولید، توسعه، فروش و صادرات محصولات دانش بنیان و فناورانه، کمک به توسعه و نفوذ فناوری در صنعت و افزایش همگرایی، هماهنگی و هم افزایی میان نهاد های عرضه و تقاضای فناوری قادر خواهد بود به اهداف کلیدی تاسیس خود دست یابد. 
شکل گیری این کانون بر مبنای ماموریت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعم از ارتقای ارتباط “دانش” با “صنعت” و “جامعه” و تسهیل تبادلات بین بخش¬های عرضه و تقاضای فناوری و نوآوری، اتخاذ رویکرد “شبکه¬سازی” بین نهادها و بازیگران اصلی عرضه و تقاضای فناوری، به عنوان یک نهاد میانجی جهت ایجاد و تقویت ارتباط و هماهنگی در میان بازیگران اصلی نظام ملی نوآوری با محوریت بخش خصوصی می باشد.  
تسهیل تبادل عرضه و تقاضای فناوری از طریق ایجاد فضای همکاری و انتقال تقاضای فناوری (اعم از سرمایه، زیرساخت و یا ارتباطات) از بنگاه¬ها و تشکل¬های صنعت به شرکت¬های دانش بنیان و مراکز پژوهشی، فناوری و نو آوری (مانند استارتاپ ها) و در مقابل ارائه فناوری و نوآوری های این مراکز به صنایع امکان پذیر است. بدیهی است این روند مستلزم عارضه یابی در صنعت و شناسایی مسائل خرد و کلان و همچنین شناسایی توانمندی های فناورانه و فرصت¬های سرمایه¬گذاری در شرکت های دانش بنیان است که بوسیله این کانون انجام می¬پذیرد. 
مطابق با اساسنامه ، گستره ی فعالیت های این کانون از فعالیت های در سطوح ملی، فعالیت به عنوان تشکلی غیردولتی و غیرانتفاعی و غیرسیاسی تا انتخاب کالا یا خدمتی مشخص به عنوان زمینه فعالیت قابل تعریف است. از جمله برنامه های کانون میتوان به موارد زیر اشاره کرد: 
• ﺳﯿﺎﺳﺖ ﮔﺬاري، راﻫﺒﺮي و ﺳﺎزﻣﺎن دﻫﯽ ﻧﻮآوري در حوزه رنگ و رزین 
• تحقیق، توسعه و ایجاد ظرفیت نوآوری در حوزه رنگ و رزین 
• تأمین مالی و ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه رنگ و رزین 
• آگاهی‌بخشی و توسعه منابع انسانی نوآور در حوزه رنگ و رزین 
• بهبود ظرفیت انتقال و انتشار دانش و نوآوری در حوزه رنگ و رزین  
• ارتقای کارآفرینی فناورانه و توسعه نوآوری در حوزه رنگ و رزین 
بدیهی است فعالیت این کانون هیچ گونه تداخل یا تضادی با فعالیت انجمنها و تشکلهای علمی و صنفی نداشته و تلاش در راستای ایجاد شبکه ای متشکل از کلیه بازیگران و نقش آفرینان حوزه رنگ و رزین در راستای دستیابی به اهداف تعریف شده مورد نظر میباشد. 
خواهشمند است ضمن معرفی کانون به واحدها و افراد ذیربط، در صورت نیاز به هر گونه اطلاعات بیشتر با دبیرخانه کانون تماس حاصل فرمایید.  
مجموعه ای شامل سرفصل های زیر جهت آگاهی بیشتر آماده ارائه به علاقمندان میباشد: 
• منشور پویایی کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار 
• دستورالعمل اجرایی افتتاح ، راهبري و نظارت بر کانون هاي هماهنگی دانش، صنعت و بازار 
• چهارچوب تدوین برنامههاي اجرایی کانونهاي هماهنگی دانش، صنعت و بازار 
• کانون هاي هماهنگی دانش، صنعت و بازار 
ضمنا جهت هرگونه هماهنگی ،پیشنهادات و انتقادات با دبیرخانه کانون هماهنگی ، دانش ، صنعت بازار رنگ و رزین با  سرکار خانم رجایی به شماره همراه  0977935-0910  تماس حاصل فرمائید.  

 

رئیس هیأت مدیره/ کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین / مجید تباشیری اصفهانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا