اخبار

کاهش خرید PP و PE در بازارهای خاورمیانه

بسپار/ ایران پلیمر کاهش‌های خرید در بحبوحه تورم فزاینده و همچنین مشکلات رکود اقتصادی، بازارهای پلی الفین خاورمیانه را تحت فشار قرار داده است.

در ماه‌های آوریل و می ‌بازارهای عربستان اولین کاهش در سال 2023 را مشاهده کردند. در عربستان سعودی، پیشنهادهای جدید ماه می‌از یک تولیدکننده بزرگ داخلی نشان داد که کاهش قیمت 70 دلار در تن برای PE و کاهش 30 دلار/تن  برای گونه‌های PP وجود داشته است. این کاهش‌ها برای اولین بار از زمان شروع سال 2023 رخ داده اند و خریداران در میان نوسان بازارها محتاطانه عمل می‌کنند.

از سوی دیگر بازارهای اماراتی شاهد کاهش 20 تا 40 دلاری در هر تن هستند. در امارات متحده عربی، تامین کنندگان خاورمیانه در ابتدا از پیشنهادهای جدید خود برای ماه مه با کاهش قیمت بین 20 تا 40 دلار در هر تن در مقایسه با آخرین سطوح آوریل رونمایی کردند.

در بازارهای مدیترانه شرقی، پیشنهادهای اولیه تامین‌کننده سعودی به لبنان در ماه می‌به مقدار 30 دلار در هر تن کاهش یافت. به گفته منابع محلی، خریداران در برابر پیشنهادهای جدید اعلام شده مقاومت کردند. بنابراین، فروشندگان تخفیف‌های اضافی تا 40 دلار در هر تن ارائه دادند. شرایط اقتصادی نامطلوب همچنان مانع از فعالیت تجاری می‌شود.

همچنین پیشنهادهای اولیه ماه می‌به اردن با کاهش 10 تا 30 دلاری به ازای هر تن برای پلی اتیلن در مقایسه با ماه آوریل مواجه شد. با این حال، فروشندگان از پیشنهادهای اولیه خود عقب نشینی کردند و تخفیف‌های اضافی 40-50 دلار در هر تن گزارش شد.

 

آیا رکود در بازارهای پلی الفین خاورمیانه ادامه خواهد داشت؟

صاحب نظران در سرتاسر منطقه انتظار دارند که روند نزولی ادامه داشته باشد و دلیل آن افزایش تورم و کاهش فروش نهایی است. در عین حال، مجموعه انرژی در حال نوسان در بین مناطق ضعیف جهانی از یک سو و نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت پس از چالش‌های اقتصادی در دو مصرف کننده بزرگ نفت جهان، یعنی ایالات متحده و چین، از سوی دیگر، چشم انداز ژوئن را تحت کنترل قرار می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا